ervaring gevraagt: laag/langzaam stijgende HCG waarde

hoi meiden

ik ben gister bij de verloskundige geweest en zou ongeveer 4-5 weken zwanger zijn

ik was er vanwege gekleurde afscheiding.

met de echo was er nog niks te zien omdat het te vroeg was.

inwendig onderzoek was de baarmodermond gesloten en zag er rustig uit

alleen bleek er een adertje aan de buitnekant te zitten dat bloeden

deze hebben ze gedicht en is er bloed afgenomen om mijn hcg te bepalen.

(ben onder controle ziekenhuis)

nu was mijn waarde begin 90 en donderdag 68 dus in 6 dagen veel te weinig gestegen

zijn er hiet meiden met de zelfde ervaring en ging het goed of fout??

ik moet 10 juni komen voor bloed prikken en een echo maar moest het neit te positief gaan zien dus waarschijnlijk gaat het fout.

maar waarom die stijging dan??

groetjes moekje

Hoi Moekje,

Of ik in het begin van mijn zwangerschap een te lage hcg waarde had weet ik niet. Ik heb echter een combinatie test laten doen en daar is uitgekomen dat ik een te lage hcg waarde in mijn bloed heb....

Ik ben hiervoor ook doorverwezen naar het AMC. Echter op de echo was alles goed, duidelijk kloppend hartje etc.

Ik heb hier ook al een topic over geopend. Ik heb verder echt totaal geen idee...... Ik moet dinsdag 09 juni in het AMC zijn voor een extra echo. Ik zal dan wel horen hoe en wat.

Ik hou je op de hoogte.

Groetje Mama van Tom

hoi

bedankt voor het reageren en uppen van je topic

ook ik ben nu dus erg onzeker en snap er allemaal niks meer van

ook ik kan weinig info vinden.

ik wens je heel veel succes en duim voor je de 9de

vind het fijn dat je me op de hoogte wilt houden

ik heb de 10 de de echo ook ik zal het hier laten weten

bedankt

groetjes moekje , mama van een gezonde zoon Ryan 24-07-2007

Hoi Moekje,

Ik las net op het zomer 2007 forum dat het wellicht een miskraam gaat worden. Ontzettend balen.....

Ik lees eigenlijk altijd met jullie mee maar reageer nooit.... Ik heb zelf een gezonde zoon
Tom, geboren op 05 oktober 2007.

Maar nu met dit gedoe toch maar even een berichtje plaatsen. Ik heb het berichtje ook geplaatst bij de mamaclubs van oktober en november. Alleen daar heeft men of niet gereageerd of kennen ze dit niet.

Ik hoop zo voor je dat alles goed gaat....

Groetjes Mama van Tom

Hoi Moekje,

tja, ik vind het zo lastig om te reageren; had je topic vanmiddag al gelezen maar ik kan alleen het negatieve vertellen..... ik had het ook in 2004. Geen afscheiding maar bleek dus wel HCG aan te maken maar ook niet in de juiste hoeveelheden die zo stijgend zouden moeten zijn. Ze noemden dit toen een Missed Abortion. Dus het lichaam maakt nog wel HCG aan, kan in verschillende hoeveelheden, maar er is geen vruchtje meer of het vruchtje is gestopt met groeien... ik ben toen gecurreteerd... ondertussen wel dus gelukkig mama geworden in 2006 en nu bijna 7 weken zwanger van ons 2e beebje...

Ach Moekje, het zal ongetwijfeld aan m'n hormonen liggen maar nu ik eraan terugdenk rollen de traantjes weer langs m'n wangen!!! AAAAAAAAAAAAAHHHHH....

Jij in ieder geval heel heel veel succes; ik mag de 12e om te kijken of alles goed zit en of het er 1 of 2 zijn... wat een slopende weken zijn dit zeg...

Liefs en ik hoop dat mijn verhaal in jouw geval totaal wat anders is!!!
Sunny

Hoi Moekje,

Ik heb lopen zoeken voor je. Stijgingen zijn moeilijk te voorspellen, maar de normaalwaarden kan je oa vinden op freya.nl bij infoematie, medisch, lab.

Je valt gewoon binnen de normaalwaarden.

Las wel het volgende op een ander forum:

het is zo dat hcg op een gegeven moment niet meer elke 2 dagen, maar elke 3 of 4 dagen verdubbelt. ik heb ook ens van mijn gyn gehoord dat de stijging van het hcg niet echt geleidelijk gaat, maar dat het op een dag langzaam stijgt en dan in een paar uur ineens snel. hier kun je meer lezen ( A single HCG value doesn't give enough information about the health or viability of the pregnancy. Within the first 2-4 weeks after fertilization, HCG usually doubles every 48-72 hours. That usually corresponds to HCG levels below 1200 IU. From 1200-6000, the HCG usually takes 72-96 hours to double. Above 6000 IU, the hCG often takes over four days to double. So, the rate of increase in HCG levels normally varies as a pregnancy progresses. Normal HCG values vary up to 20 times between different pregnancies, however, and an HCG that does not double every two to three days does not necessarily indicate a problem with the pregnancy. Some normal pregnancies will have quite low levels of HCG, and result in perfect babies)

Ik hoop dat je er iets aan hebt!

Liefs Milou

Hoi Moeke,

Ik zat een beetje met hetzelfde als mijn voorgangster.
Ik heb in juni 2008 een miskraam gehad, heb daarna geen menstruatie meer gehad.
Na 6 weken had ik een licht positieve zwangerschapstest.
Ben toen bij de gyneacoloog geweest en moest steeds bloed prikken.
De HCG waarde steeg wel maar niet hard genoeg.
Hij zei toen ook gelijk dat dat niet goed was. Het kon of een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zijn of het werd een miskraam.
Later was er op een echo een leeg vruchtzakje te zien en deze zwangerschap is dus ook in een miskraam geeindigd.
Het is volgens mij zo dat zolang er iets in je baarmoeder zit je lichaam HCG gaat aanmaken, zodra dat pas weg is daalt het weer.(maar dit weet ik niet helemaal zeker)
Ik hoop voor jou dat het anders is, laat het nog even weten als je wilt.
succes ! Karin

Terug
Bovenaan