ervaring gevraagt : zwanger worden pillen vand e etos

A

Anoniem

Guest
hoi meiden

ik heb een vraag hoor veel dingen over de pillen van de etos

"zwanger worden"     is er hier iemand die ze ook heeft gebruikt?

graag ervaringen gevraagt

groetjes moekje

Hoi Moekje,

Ik heb ook de "zwanger worden"pillen van de Etos gebruikt. Ik ben de 5e ronde hier mee begonnen en was die maand ook zwanger.

Nu ben ik bijna 33 weken zwanger en vanaf het moment dat ik zwanger ben slik ik de "zwanger zijn"pillen van de Etos.

Waarschijnlijk is het toeval want mijn schoonzusje slikt ze al 5 maanden de "zwanger worden"pillen van de Etos en zij is nog niet zwanger. Maar ik heb er baat bij gehad voor mijn gevoel.

Veel succes met zwanger worden!

Groetjes Joyce

Ik heb ze ook gebruikt.
Ik ben in ronde 14 zwanger geworden.
Naast het foliumzuur wat je toch moet slikken zitten er gewoon nog wat meer stoffen in die goed voor je zijn. Het is wel wat duurder dan foliumzuur maar dat was voor mij geen reden om ze niet de gebruiken!

vlinder

Hoi Moekje

Ik heb geen ervaring met de pillen van de etos, ik heb die van het kruidvat (Vitaal Zwanger, eigen merk). Zitten naast foliumzuur ook andere vitamines in.

Joyce, misschien lees ik je berichtje verkeerd, maar of je na 5 maanden of 15 maanden zwanger raakt, dat heeft niks te maken met de pillen die je slikt...
Foliumzuur is ter bevordering van een goede ontwikkeling van het zenuwstelsel van het kindje (vermindert de kans op open ruggetje enzo).

Groetjes en een fijne zwangerschap!

Mickje

quote: mickje_m reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-08-2008 18:15:19'));

Hoi Moekje

Ik heb geen ervaring met de pillen van de etos, ik heb die van het kruidvat (Vitaal Zwanger, eigen merk). Zitten naast foliumzuur ook andere vitamines in.

Joyce, misschien lees ik je berichtje verkeerd, maar of je na 5 maanden of 15 maanden zwanger raakt, dat heeft niks te maken met de pillen die je slikt...
Foliumzuur is ter bevordering van een goede ontwikkeling van het zenuwstelsel van het kindje (vermindert de kans op open ruggetje enzo).

Groetjes en een fijne zwangerschap!

Mickje

hoi hoi

bedankt voor je reactie maar wat joyce zegt klopt wel
want de etos "zwanger worden"pillen   beweert dat het de vruchtbaarheid bevorderd vandaar haar antwoord

ik heb namelijk bij mijn zoontje altijd foliumzuur gebruikt en toen ik eenmaal zwnager was heb ik puur mama van vsm gebruikt

groetjes moekje

ha pillenslikkers,

Zowiezo is het goed om foliumzuur te slikken voor die tijd. Maarre dat garandeerd echt niets, ik kreeg bij  de eerste een  miskraam. Het is dus niet preventief en garandeerd geen gezonde zwangerschap. Al zal het wel de ontwikkeling ondersteunen. maar de celdeling in  het begin staat daar wel los van geloof ik. over foliumzuur zal jouw vraag wel niet gaan. Maar wel belangrijk dat je erop let dat het in die pillen zit.
Ik heb altijd losse foliumzuur geslikt en een gewone vitamines preparaat van kruidvat. Ik was de eerste keer in ronde  5 zwanger en de tweede keer  in ronde 6. In de laatste ronde heb ik wel Efamol (E 17,- per maand, duur dus maar werkt heel goed)  geslikt. Dit is een praparaat dat je kunt kopen bij de drogist alleen. Dus niet bij kruitvat. het stimuleert een goede cyclus. (ik werd namelijk steeds onregelmatiger en was soms 3 dagen overtijd dan weer 1,5 week, wat dan wel voor spanning zorgt en extra verdriet. Je denkt dn bijna dat je zwanger bent en dan blijkt de test toch negatief te zijn) Ik was daarna dus  zwanger. garanties voor dat middel kan ik je niet geven, maar het is zeker de moeite waard om een goede eisprong te krijgen. want niet alle eitjes die rijpen  zijn kwalitatief goed om bevrucht te worden en dit helpt tegen alle ongemakken en maakt je cyslus kwalitatief beter. En je mag het rustig slikken als je zwanger bent.  
We hebben wel elke keer sterk gelet op de  dagen dat we vrijden, we vrijden vanaf het moment dat mijn menstruatie zo'n beetje over was tot 1 week voor de menstruatie (ju kunt beter doorvrijen als je onregelmatig bent) en dan 1 keer in de 2 of 3 dagen als we zin hadden en we het konden opbrengen. (Vluggertjes vinden mannen gewelsig, de mijne wel!) Vaker is niet goed voor het zaad, dus niet elke dag vrijen anders heeft je man/vriend te weinig zaad. Zaad doet er namelijk 2/3 dagen over om te rijpen. dan heb je dus vers en kwalitaitef goed zaad bij de lozing.  En na de lozing blijft het 5 dagen in je baarmoeder. Dus,... als je er niet aan toe komt om het om de twee/drie dagen te doen maar na 4 dagen er pas weer aan toe komt, geeft dat niets.
maarre..... probeer het ook een beetje los te laten. Ik was er op gegeven moment zo mee bezig dat het gewoon niet meer leuk was. De laatste maand heb ik het helemaal los gelaten, ik was het zat. We vrijden omdat we zin hadden en om misschien een kansje te maken. Maar ik hoopte niet en dacht: het wordt deze maand niets want in het cruciale moment bij de eisprong was ik zelfs met een vriendin 4 dagen weg. Maar dus toch zwanger geraakt.
En je moet je ook bedenken dat je kans echt maar klein is.... 25% of zo per maand. Nou, dan is het echt niet gek om er een jaar tot twee jaar over te doen. Wij hebben er ook een jaar over gedaan om uiteindelijk een gezonde zwnagerschap te krijgen, want is het en blijft een geschenk hoor, je hebt er zelf geen grip op.
O, ja...... roken voor beiden is echt slecht hoor, dus als je rookt..... goede timing om te stoppen en minder drinken is ook beter, al heb ik dat niet gedaan tijdens het 'klussen', wij waren wel beiden  gestopt met roken.

Succes ermee en ik wens je toe dat je heel snel zwanger mag worden.

Hoi Mickje,

Het is waarschijnlijk gewoon toeval geweest. Daarbij gebruikte ik ook nog eens ovu sticks dus dat heeft waarschijnlijk meer geholpen. Maar voor mijn gevoel heeft het wel een beetje geholpen.

Gr. Joyce

Terug
Bovenaan