ervaring gevraagt!

Hoi dames,

Ik heb 2 vraagjes en hoop dat jullie als 'ervaren moeders' mij antwoord kunnen geven.
Ik heb van vrienden van ons kleine adidas-sportschoentjes maat 16 voor ons zoontje (ben 23 wk zwanger) gekregen. Kunnen baby's deze aan: wanneer en hoelang ongeveer. Ze lijken zoooo klein! Heel schattig trouwens.
Volgende vraag: Hoelang kan een baby in de maxi-cosi? Is het handig om zo'n set kinderwagen te kopen met maxi-cosi, ligbak en kinderwagen? Of is alleen ligbak/kinderwagen net zo handig?
Hopelijk kan iemand me wat meer info geven. Heel veel liefs! roos
 
Hoi Roos! Mijn ervaring is dat die schoentjes vooral leuk zijn om te zien maar niet zo praktisch. Mijn dochtertje schopte ze telkens uit. Tis lief bedoeld maar je hebt aan bv Zootjes veel meer! Maar je kunt ze gewoon aantrekken al is mijn ervaring dat ik ze alleen aantrok als we ergens heen gingen, puur voor de show! Tip: schrijf je telefoonnummer in de schoentjes, als je ze dan kwijt raakt en iemand vindt ze, kunnen ze je bellen!Verder heb ik een bugaboo,heeft alledrie die elementen en ik ben er erg tevreden over. Hij is alleen wat aan de lage kant. Het is handig als je kindje in de maxicosi ligt, kun je m zo vanuit de auto op het onderstel klikken zonder dat je je kindje hoeft te versjouwen. Groetjes en een fijne zwangerschap verder! Maartje
 
Hier krijg je vast een hoop verschillende antwoorden op.

Wij hebben haar altijd schoentes aangedaan. Binnen slofjes en buiten schoentes. Ze is nu 11 maanden en heeft maatje 17/18 van schoentje. Buiten dat ik het lief vind staan vind ik het ook lekkerder voor haar voetjes zonder zijn ze ijskoud.
Uit trekken doet ze niet heel af en toe maar over het algemeen niet.
Let er wel op dat het schoentjes zijn die makkelijk aan kunnen want ze krullen vaak hun tenen en dan krijg je ze bijna niet meer aan.

Ik heb ook de bugaboo en daar ben ik heel tevrede over. Erg makkelijk, licht en klein, super wendbaar.

In de maxicosi passen ja das ook verschillend. De meeste zijn tot 9 kilo bij dat gewicht mogen ze in een autostoeltje.
Ons meisje weet nu 7.6 kilo en kan er nog ff in. Pas als hun hoofdje boven de rand uitkomt moet je echt over naar een stoeltje.

Zolang ze passen is de maxicosi het veiligste in de auto.

Sorry erg lang geworden
Geniet van je zwangerschap
 
hai hai Roos,

Romi had ook adidasjes gekregen maar ja met een harde zool ook maatje 16 dan mogen kidjes nog helemaal geen schoentjes met een harde zool. Maar die schoentjes met een zachte zool kunnen heel goed en ik vind dat ook wel leuk staan hoor van die kleine schoentjes bij zón hummeltje veel leuker dan sokken! romi heeft hele kleine voetjes en is nu 9 mnd en draagt nog steeds maatje 15-16 dus dan vind ik het veelpittiger staan schoentjes!
Stja en uittrappen gebeurt met alle schoentjes enz...

Over de kidnerwagen...wij hadden inderdaad een complete zet en ik vind het ideaal! Romi heeft tot 5 mnd in de reiswieg gelegen en daarna in de wandelwagen! maxi-cosi op de wagen vond ik ideaal hoor Niet dat gesleep met dat ding dat is loeizwaar!

Succes Corine
 
wij hebben ook schoentjes gekregen, net als wat Maartje schrijft het is heel schattig, maar we trekken ze hem alleen aan voor de show (en meestal vergeet ik het eigenlijk om ze aan te trekken). Eigenlijk heeft hij alleen sokken aan, lopen doen ze nog allang niet, en dan zijn die schoentjes echt al te klein.

Wij hebben een maxi cosi, plus onderstel, heel makkelijk voor als je korte stukjes met de wagen weg wilt (na de auto), je klikt het zo op het onderstel. En een maxi cosi heb je wel nodig als je met de auto gaat. De gewone wandelwagen heb ik weinig gebruikt, vooral omdat het een achterlijk groot ding is, gebruik hem eigenlijk alleen voor naar het bos (zo
'n 3 wieler), voor korte stukjes gebruik ik de maxi cosi plus onderstel en de buikdrager. Alleen mag je baby niet te lang in de maxi cosi, dus daar moet je wel op letten. Mijn kind is nou 22 weken en wil niet eens meer liggen in de wandelwagen, hij kan dan niks zien en vindt er niks aan.

Fijne zwangerschap!!
Linda
 
Schoentjes weet ik niets van want die draagt Toon nog niet (hij is 8 maanden). Maar daar is hij geloof ik laat mee. Je kindje mag niet zo lang in een maxi-cosi. Ik geloof iets van 2 uur maximaal achter elkaar. Het gaat erom dat kinderen niet te lang in een vermoeiende houding mogen zitten. En zitten in een maxi-cosi is vermoeiend voor de rugspieren. Omdat we wel eens met de auto gaan hebben we een maxi-cosi gekocht. Dat is het meest veilige voor je kindje in de auto. Wij hebben dus de combi met maxi-cosi gekocht. De maxi-cosi kun je vaak ook op het onderstel van de kinderwagen zetten maar dat hebben we niet vaak gedaan omdat je kindje dan vaak toch te lang erin zit. Hij lag dan meestal in de kinderwagenbak. Je zult ook vaak horen dat kinderen snel uit de bak groeien. Toon heeft er tot 6,5 maand ingelegen en hij was toen 70 cm. Hij paste er toen nog wel in.
Nog een fijne zwangerschap!
Masja
 
Hoi Roos,

Met schoentjes heb ik geen ervaring.
Mijn zoontje is drie en een halve maand en het liefst heeft hij blote voetjes of eventueel sokjes aan. In het begin lijkt mij dat ook prettiger voor een baby. Als hij straks gaat staan, wil ik Zootjes kopen, die noemde Maartje net ook al.
Wij hebben de Mutsearts Transformer, bevalt ons heel goed.
Er zit een reiswieg op en de maxi-cosi kan er ook op. Wij doen dit echter bijna nooit. We gebruiken de maxi-cosi alleen in de auto. Ik heb me vanaf het begin aangewend om gewoon de reiswieg te gebruiken. Niet altijd makkelijk, we wonen 2 hoog. Toch is het veel beter voor de rug van de baby. In de maxi-cosi zitten de baby's al in de zitstand, het schijnt niet goed te zijn als je dit veel doet. Maar iedereen moet dit natuurlijk voor zich uitmaken.
Succes ermee en geniet nog even van je zwangerschap.
Groetjes Miranda
 
Mijn dochter is net 11 maanden en heeft nu schoenmaat 19.
Verder is ze nu net in een normale autostoel overgegaan i.p.v. de maxi cosi.
Mijn zoontje was veel forser en die hebben we denk ik met zo'n 7 a 8 maanden niet meer in de maxi cosi vervoerd.
 
Terug
Bovenaan