Ervaring gezocht met ‘placenta previa’

Hoi allemaal,Gisteren een goede 20 weken echo gehad en alles was helemaal in orde met ons kleine binkie??? De verloskundige ging op het einde nog even de placenta controleren en vertelde toen dat de placenta voor de baarmoedermond ligt. Hierdoor kun je volgens haar wat meer bloedingen krijgen en bekijken ze bij de 32 weken echo opnieuw of de placenta dan nog steeds voor de baarmoedermond ligt. <br />Met het fijne nieuws dat alles goed was met de baby heb ik er eigenlijk niet meer echt naar gevraagd, maar savonds ben ik er wat over gaan lezen en van sommige verhalen schrok ik toch wel ( i know googelen is niet altijd slim).<br />Nu ben ik benieuwd naar de ervaringen van anderen die bij de 20 weken hetzelfde te horen hebben gekregen. Is het bij jullie toch nog goed gekomen en heb je een natuurlijke bevalling kunnen hebben?<br />Liefs!<br /><br />
 
Ik heb dit bij mijn eerste zwangerschap ook gehad, geen bloedingen gehad en met 32 weken was de placenta mooi opgetrokken. Nu met deze zwangerschap heb ik binnenkort weer een extra echo om te kijken of mijn placenta opgetrokken is omdat ik ook nu met de 20 weken echo de placenta ervoor had liggen. 
Bij ons vertelde ze met de 20 weken echo dat het bijna altijd met 32 weken mooi omhoog getrokken is, dus ik zou me niet al teveel zorgen maken. 
 
Dit gebeurt heeeel vaak hoor En meestal komt het gewoon goed. Zodra je baarmoeder groeit, groeit de placenta meer omhoog.

Bij mijn tweede kindje was het ook zo. Met 32 weken een extra echo gehad en toen lag de placenta goed. Alleen toen lag ze in stuit en ze is niet meer gedraaid, dus t werd alsnog een keizersnede.

De verloskundige vertelde me destijds dat in 90% van de gevallen de placenta gewoon netjes opschuift. En als de placenta echt zo blijft liggen, dan doe je er niks aan. Dan wordt het een keizersnede en ook dat is geen ramp hoor ;)
 
Heb ik met de 1e ook gehad. Alleen ben ik wel met 24 weken continu in het ziekenhuis geweest. Ik mocht niks meer. Ben ook in het academisch ziekenhuis geweest omdat ze bang waren dat hij het niet ging halen. Uiteindelijk bij een nette 35 weken bevallen van een gezonde zoon die nu alweer 2 is. Met de 2e was de angst er wel weer maar daar was niks mee aan de hand. Alles lag goed. Kan goed zijn dat er niks gebeurd hoor maar kan ook zijn dat je wel bloedingen krijgt en dan moet je zwz 24 uur het ziekenhuis is. Veel succes
 
Ik kreeg het ook te horen bij de 20 weken echo. Met 30 weken heeft de verloskundige weer gekeken en heeft ze mij doorverwezen naar het ziekenhuis. Het bleek nu 2,5 cm van de baarmoedermond af te liggen. Ik ben nu 35 weken zwanger en de baby is ingedaald. Dit betekend dat er niks meer in de weg ligt.

Ik ging ook googlen en dat was idd niet handig. Het is allemaal goed gekomen. In het ergste geval moet je inderdaad rustig aan doen en kan je niet natuurlijk bevallen, al is die kans klein
 
Hoihoi,
 
Ook ik had de 20 weken echo en lag de placenta voor de baarmoedermond. Mij is ook vertelt dat hij in de meeste gevallen netjes mee groeit naar boven. En dat was dus ook zo! Lees net teveel enge verhalen, want in de meeste gevallen gaat het goed. Zal het bij jou wel zo zijn dat hij niet is mee gegroeid, zal je een keizersnede waarschijnlijk krijgen, maar ook dan ben je in goede handen in het ziekenhuis! Succes :) 
 
Herkenbaar verhaal had ik ook met de 20 weken echo echter niet op Google gekeken en vandaag op de inwendige echo was al te zien dat ik natuurlijk kan bevallen gelukkig de laaste inwendige maar ben nu 23 weken dus al een paar weken later en het is al goed genoeg misschien stelt dat je ook gerust?
 
Hoi,

Ik ben nu 35 weken zwanger en weet ook sinds de 20 weken echo dat de placenta voor de baarmoedermond ligt. Er zijn verschillende varianten van een placenta preavia. Dit heb je misschien ook gelezen op internet...? Vaak trekt de placenta met het groeien van de baarmoeder inderdaad mee omhoog en dus weg van de baarmoedermond. Maar wanneer je een placenta preavia totalis hebt, dan is de kans kleiner. Helaas kun je niets anders doen dan afwachten.
Ik ben vanaf de 20 weken onder strikte controle in het ziekenhuis, maar heb gelukkig nog steeds geen last van complicaties, ondanks dat de placenta er nog steeds volledig voor ligt en de keizersnede al gepland staat.
 
Terug
Bovenaan