ervaring gezocht met zwangerschap na keizersnede

Mijn 2e bevalling,inmiddels alweer 3 jaar geleden, is geëindigd in een spoed keizersnede. Alles is gelukkig verder goed verlopen en de wond is uiteindelijk goed geheeld. Nu is de wens voor een 3e heel erg groot, maar toch ben ik best wel angstig nu voor een eventuele zwangerschap en bevalling. Ik zie al spookbeelden van uitgescheurde littekens voor me, en weet eigenlijk ook helemaal niet wat ik zou kunnen verwachten qua pijn of andere vervelende gevoelens wat betreft het litteken. Als iemand me hier meer over kan vertellen hoor ik het graag...
 
Hoi hoi!

Ik ben zwanger van de derde. Eerste bevalling keizersnede.. tweede bevalling "normaal" maar zo wat geheel uitgescheurd (totaal ruptuur), en nu zwanger van nr 3. Toen ik zwanger was van de tweede (er zit 14 maanden tussen hen) dacht ik ook.. is dat niet te vroeg.. straks gaat het litteken weer open. Helemaal geen last van gehad.. af en toe misschien wat trekkerig op het eind.. de huid is stugger op die plek.. maar verder heb ik me er ook helemaal niet druk over gemaakt. Ik heb veeeeeel meer last gehad de hechtingen na de scheur (tweede bevalling).. en dat litteken voel ik nu wel is. Wel vervelend maar voel het niet iedere dag.

Dus niet te druk maken hoor..!
Liefs mammma
 
Ik heb ook nooit last gehad van mn litteken in de 2de zwangerschap. was toen mijn oudste 7 maanden was weer zwanger, dus behoorlijk snel.
Nu zwanger van de derde en van de sporen van de 'normale' bevalling heb ik wel last net als mn voorgangster!

zou me er ook geen zorgen over maken!!
 
Hoi,

hier 37 weken zwanger van nummer 3, de eerste zwangerschap eindigde in een spoedkeizersnee, de 2e werd een geplande ks (17 maanden later). Nu bijna 3 jaar later dus zwanger van nummer 3, dit kindje wordt over een 2,5 week gehaald met een geplande keizersnee, ik heb bij beide zwangerschappen geen last gehad van het litteken en ben ook niet bang dat het mis gaat, ik mocht bij de 2e het wel zelf proberen, nu kreeg ik die keus niet ivm verhoogd risico. Nu is het ook zo dat mijn kinderen altijd aan de grote kant zijn, dat speelt misschien ook mee.
Ik zou me er in ieder geval geen zorgen om maken.
 
Terug
Bovenaan