ervaring gezocht

Hallo Dames,

mijn verlof begint lekker te naderen en dus ook de bevalling.

En ja ik hoor dingen over slijmprop etc en weet ik ut allemaal.

Kan iemand wij vertellen hoe dat in zijn werk gaat etc ?

Dat is weer per persoon verschillend geloof ik uit de verhalen die ik tot nu toe om me heen gehoord hebt.

Het kan zijn dat de bevalling zich aankondigt doordat je zo'n heerlijk smakelijke slijmprop verliest (hoeft niet maar het kan) maar het kan ook ongemerkt aan je neus voor bij gaan dat je dat ding kwijt raakt. En ook als je het wel gemerkt hebt kan het nog wel een tijdje duren voordat de bevalling komt. Ik heb het zelf nooit gemerkt dat ik 'm kwijt raakte in ieder geval.

Mijn bevalling van m'n oudste begon na het breken van m'n vliezen. En die van m'n zus begon met weeën. Geen enkele bevalling is dus het zelfde.

Geniet straks lekker van je verlof! Veel succes nog met je laatste daagjes werken

liefs!

Die slijmprop heb ik dus gehad (ben ik januari 2011 bevallen)

Ik zat op de wc en hoorde plons.. Ik opstaan om te kijken, niks te zien. Ik ga weer zitten en zie me toch een grote witte slijmbal in mijn onderbroek liggen! Net een snotje maar dan 100 keer zo groot. Denk dat ie zo groot was als een tennisbal. Heb er helemaal niks van gevoelt of gemerkt.

Nu schijnt het zo te zijn dat het verliezen van je slijmprop niet betekent dat de bevalling begint. Wel betekend het dat het einde van de zwangerschap in zicht is, maar ja, kan ook nog 2 weken duren die bevalling.

Ik dus weer heel relaxt op de bank gaan liggen, een kwartier laten braken mijn vliezen, en 3 uur later was mijn dochtertje er. Schijnt uitzonderlijk te zijn, want weinig vrouwen merken het als ze de slijmprop verliezen als zijnde een prop. Veeeel vaker lijkt het meer op witte afscheiding.

Hmm okay, nou vanochtend en gister ook al sorry voor de onsmakelijk details, enorme witte slijm klodder in één keer het was anders dan normale afscheiding maar ben nog maar 32 weken en 5 dagen ???? nu zit ze al wel heeeeeel lang beneden en hebben ze soort van gezegd dat ik rekening moet houden dat ze eerder komt ?

Toen onze zoon vorig jaar werd geboren, had hij de slijmprop op zijn hoofd zitten.
Heb toen een hele snelle bevalling gehad.

Elke zwangerschap en bevalling is anders. Bij mijn oudste raakte ik de slijmprop 5 dagen voor de bevalling kwijt.

Groetjes Geeske (augustus mama)

schijnt inderdaad erg verschillend te zijn.
ik heb alleen met de 2de zwangerschap/bevalling het gemerkt.
ging s nachts naar de wc en had wel aardig wat slijm met beetje bloed erbij verloren later had ik lichte weeen en nog later vruchtwater verloren en toen ging het snel en duurde maar even voor dat me zoontje geboren is. dus die keer was wel een voorteken van de bevalling.
de andere 2 heb ik niks gemerkt ervan.
groetjes van

Terug
Bovenaan