Ervaring harde bovenbuik

Ik heb sinds 2 dagen hele een harde bovenbuik, bijna continu. Zitten pijnscheuten bij en gister tot 3x een bandgevoel. Iemand hier ervaring mee? (Wel drukke periode)

*vk is al gebeld, wacht alleen nog op reactie! Ben alleen 3 daagjes op babymoon dus ik hoop op goede ervaringen haha
 
Het zou een (plotselinge) hoge bloeddruk kunnen zijn.

Ik had namelijk altijd een wat hogere bloeddruk tijdens mijn zwangerschappen. En ik moest altijd bellen als ik dat bandgevoel kreeg, zeker icm hoofdpijn
 
Hi!
Naar gevoel is dat hé? Ik ben er helaas mee bekend. Bij mij begon het met een hoge bloeddruk die vanaf 20 weken continue aanwezig was. Moest om de 2 weken op controle komen in het ziekenhuis ivm grote kans op zwangerschapsvergiftiging. 3x over met klachten daar gekomen wat gelukkig elke keer onschuldig was. Tot ik 37 weken zwanger was en ik een ontzettende strakke band om mijn buik voelde. Gelukkig voelde ik onze dochter continue, dus heb het in de gaten gehouden. Helaas nam het niet af en de volgende dag kon ik direct terecht in het ziekenhuis toen ik ze die ochtend belde. Urine en bloed werden onderzocht en bleek nu toch een zwangerschapsvergiftiging te hebben. Ik werd opgenomen, werd ingeleid en de volgende dag werden wij trotste ouders van een gezonde, vrolijke dochter ?

Hou het voor jezelf goed in de gaten, en wacht niet te lang totdat je op controle mag komen of dat je antwoord krijgt. Bij twijfel aan de bel trekken. Dat je druk bent kan zeker een aanleiding zijn. Mij werd toen ook geadviseerd om minder te gaan werken.

Beterschap!
 
Ik werk sowieso al niet meer, ben ondertussen al 35 weekjes.ze maakt zich geen zorgen, pas als ik hoofdpijn krijg of duizelig word. Rustig aan doen en in de gaten houden!
 
Je hoeft niet langs te komen om je bloeddruk te laten meten? Mij werd dat ook gezegd, hoofdpijn etc. nooit gehad, en toch had ik het. Aangezien je er al 2 dagen mee loopt.. het kan zo ineens opspelen.
 
Terug
Bovenaan