Ervaring hiermee? Derde trimester

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik heb de laatste dagen regelmatig beetje krampen in bovenbenen en onderrug. </p><p>Alleen nu is het in mijn onderrug wel wat vervelend aan het worden. Het zit rechts in mijn onderrug/zij. En ik kan me er geen houding van geven. Soms denk ik dat het weg is en dat lucht wel op, maar vervolgens komt het echter weer terug.</p><p>Iemand die dit herkent?</p><p>32+1 zwanger.</p>

Heb al maanden last van Mn onderrug en sinds een paar dagen ook soms kramp of bijna kramp bij Mn bovenbeen dus heel normaal. Ff doorbijten nog. Ben zelf nu 38 weken

Hoi, laat je urine even controleren anders. Het kan een blaas/nierbekken ontsteking zijn bijvoorbeeld. Niet om je bang te maken, maar ik zou dat soort dingen altijd even laten controleren ?

hier ook kramp in de hamstrings... Heel anders dan eerste zwangerschap! 

Ik denk dat het te maken heeft met minder bewegen (door corona thuiswerken dus minder fietsen) dat het nu in mn bovenbenen zit. Vorige zwangerschap fietste ik tm 32 weken nog elke week 80 km (verdeeld over 5 werkdagen hoor!)

Mij is magnesium aanbevolen. En wandelen.

Die kramp kan verschillende oorzaken hebben. Het kan bandenpijn zijn, wat best normaal is rond deze termijn. Dat kan namelijk in de buurt van je schaambot zitten of in je bovenbenen, (onderrug), etc. Het kan ook zijn dat de baarmoeder, door de toenemende grootte, wat meer gaat afknellen en daardoor de doorbloeding minder is. Hier kun je krampen door krijgen. Magnesium kan dan inderdaad aanbevolen worden, zoals hierboven al is genoemd. Dit laatste is een veelvoorkomend kwaaltje bij zwangere vrouwen. En anders gewoon aangeven bij je verloskundige en haar even mee laten denken! ;)

Terug
Bovenaan