Ervaring HSG/Baarmoederfoto

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Wij zijn al 15 maanden bezig zwanger te worden en dit wil helaas niet lukken. Inmiddels al enkele testen gehad. Zaad man, meer dan gemiddels, ik heb een goede eisprong opbouw..nu staat een HSG oftewel een baarmoeder foto voor de volgende ronde op het programma.
Ik lees hier veel negatieve ervaringen over en met name dat het veel pijn doet. Ik heb Naproxen voorgeschreven gekregen.

Zijn hier ook mensen die een HSG gehad hebben en hoe hebben jullie dit ervaren??

Ik hoor het graag van jullie!

X

Hey meis,

Ik heb enkele weken ook een onderzoek gehad op radiologie om mijn baarmoeder, eileiders, enz te bekijken. Weet niet of dit hetzelfde is dan wat jij bedoelt. Mocht het dit zijn, dan is dit inderdaad wel een pijnlijk onderzoek maar da's ff op de tanden bijten... Het duurt maar enkele minuten. Er wordt vocht in de baarmoeder gespoten om zo de baan van het sperma te kunnen volgen en om te kunnen zien of het volledig doorloopt tot aan de eierstokken. Door dat vocht begint je baarmoeder dat direct af te stoten en da's hetgene wat zo pijnlijk is. Het lijkt op hele harde maandstondenpijn. Hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen... Alvast veel succes!!!

Liefs San XxX

Terug
Bovenaan