Ervaring iemand?

Hallo allemaal,

Ik wilde eens vragen of iemand ervaring heeft met het volgende:

Zit nu in de 4e ronde Clomid, op dag 14 FM gehad. Bij de meting zag de arts geen drie-ringenbeeld maar wel een eitje van 17mm. Ze hebben toen bloed afgenomen om te kijken of de eisprong al had plaatsgevonden. Dat leek niet het geval want alle waardes waren nog erg hoog. M.a.w. het was of net gebeurd, of het stond te gebeuren.

Ik moest met ovu-testen de eisprong opsporen. Heb 7 dagen na die meting elke dag zo'n test gedaan, elke dag negatief. Toen ben ik ermee opgehouden omdat mijn man naar het buitenland vertrok en het dus toch geen zin meer had. Wel de hele mogelijke periode om de dag geklust.

NOD zou tussen afgelopen maandag en morgen zitten. Maar nu vroeg ik me af, heeft iemand dit al eens meegemaakt: dus clomid, echo en bloedtest geven aan dat de eisprong er zou moeten zijn en toch geen positieve ovulatietest?

Het enige wat ik kan bedenken is dat de arts zich vergist heeft en dat de eisprong al voorbij was toen ik voor de FM kwam. (Dan zou ik dus nu dik een week overtijd zijn, helaas zonder enig zwangerschapsgevoel.)

Of mijn eisprong is toch later geweest, dus meer dan een week na die meting van 17mm en een verdwenen drie-ringenbeeld (terwijl hij zei dat die ringen op moment van de eisprong verdwijnen).

Is er iemand die hier meer over weet?
Ik ga zaterdag testen als het dan nog nodig is.

Alvast bedankt!

Hoi ilse,
Zo ver kwam het bij mij niet bij clomid.
Ik weet wel dat toen ik puregpn spoot dat ik net voor en dag na eisprong heb kunnen kijken. Ik kreeg de uitleg dat ei onregelmatige buitenzijde had en dus was gesprongen. Heb jij dat misschien ook gezien?
Liefs,

Bij mij was 2 weken geleden duidelijk een eisprong te zien. Inderdaad met rafelige randjes. Mijn gyn is anti- ovulatie-testen. Dingen zijn niet nauwkeurig. Dus hier krijg je standaard een pregnyl injectie om zeker te zijn Wanneer je een eisprong hebt. Maar ik testte met de oudste pas 8 dagen overtijd positief. Was ook 8dagen later uitgerekend. Late bevruchting en late innesteling.

Ovulatietesten zijn idd niet echt betrouwbaar volgens mijn gyn ook, dus eigenlijk is er geen peil op te trekken wanneer je je ei hebt gehad ;-(
Succes met wachten.

Wenser

Nou gisterenavond ongi geworden :(( Balen natuurlijk maar anderzijds wel blij dat het er gewoon is, netjes na 30 dagen. Voor het eerst in 1,5 jaar heb ik nu sinds een maand of 3 een regelmatige cyclus. Gyn net gebeld die zei dat hij inderdaad met een of andere injectie aan de slag zou gaan. We bespreken het verder bij de FM dus dat zal dan die pregnyl misschien wel zijn. Nieuwe ronde nieuwe kansen dan maar... Succes allemaal en bedankt voor jullie reacties!

Wat vervelend Ilse.
Maar ook wel fijn dat je nu een regelmatige cyclus hebt. Daar heb je heel veel aan! ;)
Kun je pregnyl ook elke dag spuiten dan???
Wanneer is de FM? Op dag 3?
liefs,

Terug
Bovenaan