Ervaring inleiden 2e keer

<p>ha dames,</p><p> </p><p>Iemand ervaring met voor de 2e keer inleiden? Word morgen voor de 2e keer ingeleid en zie er best een beetje tegenop. Eerste keer viel me tegen. Iemand die een beetje positieve ervaring heeft?</p><p> </p><p>Liefs Marloes</p>

Hoi Marloes,
Ik heb het tot op heden 1 mee gemaakt en die ervaring was wel positief(weinig vergelijking, maar wat ik heb meegemaakt was goed te doen).
Ik werd s avonds opgeroepen voor plaatsing ballon, na meerdere pogingen gelukt. S avonds laat naar huis(23u) volgende ochtend bellen(6u) hoe laat ik er zijn moest (07.15u) weinig geslapen want ballon deed zijn werk. Door ook zenuwen en vervelende gevoel weinig nachtrust gehad, wel lekker thuis.
Volgende ochtend ontsluiting en vliezen breken, we een kwamen niet zelf, wel met opwekkers. In de middag voelde ik weeen die van top tot teen voelbaar waren. Ruggenprik gevraagd en gelijk kregen ivm 4cm ontsluiting nog maar. (18:45u)
Toen na ok terug op kamer, volledige ontsluiting. 20 min persen en baby was er! (19.45u)
Dat ging prima, herstel prima. 
Ik heb geen vergelijking met bevalling zonder inleiden, ik mocht wegens CTG ook niet te lang onder douche. Dan is het fijn dat je wel pijnbestrijding kunt nemen. Dat heeft echt zoveel geholpen. 
Ik hoop dat als ik weer een inleiding moet, het weer zo gaat, maar dat is altijd afwachten. Waarom is jou ervaring niet positief?

Ik wilde niet dat ze meteen oxytocine inspoten bij mij omdat dat niet goed is voor de baby. Het ziekenhuis wilde dit wel maar ik en mijn vriend hebben echt geweigerd, wij wilden het eerst proberen zonder! Wie weet had mijn lichaam maar een klein zettje nodig. Toen hebben ze eerst mijn vliezen gebroken, de verloskundige zei "doordat we geen oxytoxicine gebruiken begint het wss pas over 24 uur". 
20 minuten na het breken van mijn vliezen kreeg ik weeen. Na 2 uur had ik 5 cm ontsluiting en na 4 uur had ik 9 cm ontsluiting. 
5 uur na het breken van mijn vliezen is onze prachtige dochter geboren met 4335 gram. 

Ik wilde niet dat ze meteen oxytocine inspoten bij mij omdat dat niet goed is voor de baby. Het ziekenhuis wilde dit wel maar ik en mijn vriend hebben echt geweigerd, wij wilden het eerst proberen zonder! Wie weet had mijn lichaam maar een klein zettje nodig. Toen hebben ze eerst mijn vliezen gebroken, de verloskundige zei "doordat we geen oxytoxicine gebruiken begint het wss pas over 24 uur". 
20 minuten na het breken van mijn vliezen kreeg ik weeen. Na 2 uur had ik 5 cm ontsluiting en na 4 uur had ik 9 cm ontsluiting. 
Ik heb er ook heel bewust voor gekozen GEEN pijnbestrijding te willen. Ookal had ik een enorme weeenstorm. Het enige wat ik vervelend vond was dat het zo snel ging. 
5 uur na het breken van mijn vliezen is onze prachtige dochter geboren met 4335 gram. 

Op woensdag om 14 uur melden in het ziekenhuis. Ballonnetje gezet. Ik vond dit vervelend maar goed te doen! De rest van de dag wat menstruatie achtige krampen. We moesten in ziekenhuis blijven slapen. Om 6 uur controle en bleek ik 2 cm ontsluiting te hebben, ballonnetje viel er uit. Om 7 uur vliezen geprikt. Er werd gezegd een uur af te wachten hoe mijn lichaam zou reageren anders weeënopwekkers. Mijn lichaam reageerde spontaan en om 13 uur is onze dochter geboren! Ik had een weeenstorm en het ging mega snel. Maar achteraf kijk ik er positief op terug! Ik had van te voren veel gelezen en het is echt bij iedereen anders. Ook de inleidingen verschillen volgens mij erg per ziekenhuis. 

Terug
Bovenaan