Ervaring inleiding dvm breken vliezen

<p>Ik zal een deze dagen worden ingeleid dmv het breken van mijn vliezen. Ik begreep dat ze een uurtje afwachten en als mijn weeën niet op gang komen dan krijg ik een infuus met weeën opwekkers. </p><p>Wie heeft dit ook mee gemaakt en wat was je ervaring hiermee? </p>

Ik heb het gehad omdat mijn weeen maar niet verder op gang kwamen vanaf 4cm ontsluiting, daar voor hadden ze ook mijn vliezen gebroken.
Vliezen breken heb ik haast niks van gevoeld en met de weeen opwekkers merkte ik wel eigelijk dat het weer op gang kwam. 
Van 4cm ontsluiting ging ik binnen 2 uur naar 10cm ontsluiting. 

Na het breken van mijn vliezen kwam de bevalling meteen op gang. 2,5 uur later was mijn zoontje er. Breken van de vliezen heb ik nauwelijks wat van gevoeld :)

[quote quote=10201185]Ik heb het gehad omdat mijn weeen maar niet verder op gang kwamen vanaf 4cm ontsluiting, daar voor hadden ze ook mijn vliezen gebroken. Vliezen breken heb ik haast niks van gevoeld en met de weeen opwekkers merkte ik wel eigelijk dat het weer op gang kwam. Van 4cm ontsluiting ging ik binnen 2 uur naar 10cm ontsluiting.[/quote]
Oh wauw dat is dan wel snel gegaan! 

Bij allebei mijn bevallingen ben ik met 38wk 4dg ingeleid middels breken van vliezen en weeën opwekkers.
Doordat je weeën niet een natuurlijke reactie zijn maar zijn opgewekt kunnen ze heftiger aanvoelen omdat ze niet opbouwen maar er ineens kunnen zijn. 
Maar ondanks dat ik bij beide bevallingen op dezelfde manier ben ingeleid waren ze totaal anders qua pijn en intensiteit.
Bij de eerste duurde het in totaal 13 uur, waarvan 1,5uur persweeen. Bij de tweede duurde het 6 uur met 5 min persweeen.

Hier ook goede ervaringen (3x) met breken vliezen en inleiding met infuus. Duur bevallingen: 1e keer 7 uur, 2e keer 4 uur, 3e keer 5 uur
bij eerste kind wel een weeënstorm gehad, maar door infuus lager te zetten kon dit goed worden verholpen. 
Bij mij kwamen de weeën na het breken van de vliezen niet vanzelf op gang, maar was bij alle inleidingen ook ‘nog maar’ 38 weken. 
Wens je heel veel succes en hoop dat ook jij straks een goede ervaring met inleiden!

Wat een positieve verhalen! Wat fijn dat jullie er positief op terug kijken. Ik ben ook enorm blij dat het dat ik al zover dat het kan dmv het breken van de vliezen en niet eerst nog een ballonnetje o.i.d. moet. Ik snap dat iedere bevalling anders is maar het is toch fijn om wat andere ervaringen te lezen ? 

Terug
Bovenaan