Ervaring inleidingen?

Hoi dames !<br />Vandaag bij mijn 40 weken controle te horen gekregen als ik niet beval tegen 21 januari ik zal moeten worden ingeleid. Ik ben wel al wat verstreken maar heb maar 1 cm opening. Nu om de 2 dagen aan de monitor om ons schatje in de gaten te houden.<br /><br />Nu is de vraag zijn er hier mamas die meer weten over inleiding of ervaring hebben? Hoe gaat dat proces en Is er meer kans op keizersnede? <br />Ben wat angstig over het hele proces <br /><br />?<br /><br />

Je hebt nog meer dan een week. Wie weet komt de kleine vanzelf nog!

Ik ben 2 keer ingeleid met 2 totaal verschillende ervaringen. Het is echt heel wisselend hoe het uitpakt.
Feit blijft dat het een medisch ingrijpen is waar risico’s aan zijn verbonden.
Volgens mij is de kans op een keizersnede niet perse groter. Maar de kans dat de baby nog niet zo ver is om geboren te worden is er wel.
Aangezien jij dan 41 weken bent en wat ontsluiting hebt verwacht ik dat de baby er wel uit wil.

Er zijn verschillende manier van inleiden. Ik heb destijds om ca 17u een tablet moeten slikken om de baarmoedermond te laten rijpen. Om 20u braken toen spontaan mijn vliezen en niet veel later begonnen de weeën. 00.45u was de kleine man er al. Geen keizersnee.
Op het tabletje na, was deze bevalling niet anders als de eerste waar ik niet ingeleid werd. Niet te veel zorgen maken! In het ziekenhuis zijn de profi's, die weten echt wel wat ze doen. En het verloop van een bevalling is niet te plannen, heb vertrouwen in jezelf en blijf flexibel. Ik heb bij de oudste destijds een geboorteplan gemaakt, die ik na 2minuten over boord heb gegooid. En kijk toch met een heel fijn gevoel terug op de bevalling. Go with the flow ;)

Ik ben ingeleid door middel van een ballonnetje. Deze hebben ze 's morgens geplaatst, toen braken mijn vliezen, en moest ik dus direct blijven. Mijn advies is dan ook om in ieder geval je vluchtkoffer in de auto te leggen en de maxi-cosi, mocht je het moeten blijven dan ligt dat alvast klaar. Na het plaatsen van het ballonnetje kwam mijn bevalling nog niet echt op gang. Uiteindelijk heb ik 's avonds weeënopwekkers gekregen. Uiteindelijk had onze kleine er niet echt veel zin in, en duurde het allemaal vrij lang. Toen heb ik gekozen voor een ruggenprik wat ik echt een verademing vond. Toen schoot de ontsluiting wel op, heb ik nog even lekker kunnen slapen, en is de volgende dag ons kindje geboren. Ik vond het persoonlijk erg prettig in het ziekenhuis omdat er veel mensen om me heen waren die verstand van zaken hadden en mij goede adviezen gaven. Uiteindelijk zijn wij nog een nachtje gebleven en zijn we heerlijk verzorgd en vertroeteld en geholpen. Uiteindelijk konden we vol zelfvertrouwen lekker naar huis. Ook al duurde de bevalling best lang, wat overigens zonder in leiden ook had kunnen gebeuren, vond ik het in leiden niet vervelend. Mocht je een ballonnetje krijgen probeer dan goed te ontspannen dan merk je er amper iets van (oké je voelt het wel maar het deed bij mij geen zeer). Heel veel succes met alles wat er op jullie pad gaat komen. En dan heerlijk uren knuffelen met jullie kleine wondertje!

7 weken geleden ben ik ingeleid. Maar ze hebben me eerst gestript en daarna geprobeerd door de vliezen te breken. Allebei had het geen effect. Door de drukte in het ziekenhuis kreeg ik gelijk weeopwekkers. Die hebben ze rustig aan opgebouwd. Dus ik heb geen weeenstorm gekregen. Ik vond het goed te doen! Ik denk niet dat je meer risico loopt op een keizersnede, vaak zijn er dan ook andere dingen die meespelen. Onze dochter is om half 7 savonds geboren en wij mochten diezelfde avond naar huis.

Ik ben 2 x ingeleid ivm pre eclampsie en hypertensie. Beide keren savonds een ballon gekregen, smorgens vliezen gebroken en weeen opwekkers eraan. Twee keer snel bevallen, 2u5min en 3u30min. Ik vond het heftig zo snel maar kijk er tevreden op terug. Bij een eventuele 3e hoop ik wel echt dat een inleiding niet noodzakelijk is.

Ik ben 3 keer ingeleid. De eerste keer ingeleid met 40.1 weken ivm een hoge bloeddruk. Vaginaal werden er pilletjes ingebracht om de baarmoedermond te verweken. Na 24 uur was er voldoende ontsluiting en hebben ze mijn vliezen gebroken. Vervolgens werd ik aangesloten aan een infuus met weeënopwekkers. Al met al heb ik deze bevalling als heftig ervaren vanwege een weeënstrom en de ruggenprik waar ik om vroeg deed niets…

De 2e keer opnieuw ingeleid vanwege een hoge bloeddruk. Toen met 40.6 weken. Toen ging de bevalling een stuk relaxter, geen weeënstorm gehad, en het grootste gedeelte van de bevalling was goed te doen.

De 3e keer met 41.4 weken ingeleid, maar door de vervelende ervaring van de eerste inleiding ervoor gekozen om vooraf (dus al voor het breken van de vliezen) een ruggenprik te nemen. Ideaal!

Bedankt dames!

Ik voel me al wat kalmer over het hele gebeuren. Het was al geen gemakkelijke zwangerschap en wil een positieve bevalling ervaren. Het helpt ook niet dat ik een doodangst heb voor een keizersnee maar dat zien we dan wel als de tijd komt. Hopelijk komt ons meisje snel ?

Terug
Bovenaan