Ik ben ingeleid door middel van een ballonnetje. Deze hebben ze 's morgens geplaatst, toen braken mijn vliezen, en moest ik dus direct blijven. Mijn advies is dan ook om in ieder geval je vluchtkoffer in de auto te leggen en de maxi-cosi, mocht je het moeten blijven dan ligt dat alvast klaar. Na het plaatsen van het ballonnetje kwam mijn bevalling nog niet echt op gang. Uiteindelijk heb ik 's avonds weeënopwekkers gekregen. Uiteindelijk had onze kleine er niet echt veel zin in, en duurde het allemaal vrij lang. Toen heb ik gekozen voor een ruggenprik wat ik echt een verademing vond. Toen schoot de ontsluiting wel op, heb ik nog even lekker kunnen slapen, en is de volgende dag ons kindje geboren. Ik vond het persoonlijk erg prettig in het ziekenhuis omdat er veel mensen om me heen waren die verstand van zaken hadden en mij goede adviezen gaven. Uiteindelijk zijn wij nog een nachtje gebleven en zijn we heerlijk verzorgd en vertroeteld en geholpen. Uiteindelijk konden we vol zelfvertrouwen lekker naar huis. Ook al duurde de bevalling best lang, wat overigens zonder in leiden ook had kunnen gebeuren, vond ik het in leiden niet vervelend. Mocht je een ballonnetje krijgen probeer dan goed te ontspannen dan merk je er amper iets van (oké je voelt het wel maar het deed bij mij geen zeer). Heel veel succes met alles wat er op jullie pad gaat komen. En dan heerlijk uren knuffelen met jullie kleine wondertje!