Ervaring Keizersnede

Hoi Dames,

Anderhalve week geleden is mijn zoon geboren via keizersnede.

Nu hoor ik verschillende verhalen over het helingsproces en ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Ik heb nog vaak last van de wond en kan nog niet goed op m´n zij liggen. Ook langer dan 5 min staan of lopen doet pijn.

Iedereen zegt dat ik ook te snel teveel wil, maar vraag me af wat ´normaal´ is.

Hoi hoi hier een ervaren keizersnede mama (2 keer)
Het kan zijn dat je niet je rond maar je banden en je gewrichten en botten (schaambot (vocht trekt weg) voelt

Ik voel het weinig maar heb ook twee weken echt niets gedaan
En zware dingen die ik nog niet uit voorzorg
Maike is nu twee en een halve week
Enige wat lastig is is kleding Zit er precies tegen aan

Iedereen reageert er anders op
Bij de eerste had ik meer last dan nu ik mocht ook eerder naar huis nu omdat het zo goed ging

Rustig aan, is inderdaad de tip
Anders heb je er straks alleen nog maar meer last van

Ik heb ook 2 keer een keizersnede gehad. Moet eerlijk zeggen dat ik bij beide keren best snel hersteld was. Had wel bij de eerste het gevoel dat het van binnen iets te straks was gehecht, daar had ik wel een beetje last van.

In principe is het nog maar anderhalve week geleden dat je bevallen bent dus zou me nog niet echt zorgen maken hoor. Gaat elke dag een beetje beter. En als je je zorgen maakt gewoon de verloskundige bellen want die is er inderdaad tot 6 weken na de bevalling voor je!!

Heel veel succes met herstellen en laat het lekker in je eigen tempo gebeuren want er staat geen standaard tijd voor ieder lijf is weer anders!

Liefs

Ja anderhalve week is misschien ook een beetje kort.
Gaat elke dag beter, en bedankt voor de tip over de VK, als het over een week nog zo trekt en lopen niet lekker gaat, bel ik haar wel.

Terug
Bovenaan