ervaring kinderdagverblijf

Mijn zoon van 6 maanden is tot nu toe lekker met mij thuis geweest we gaan binnenkort starten met kdv verblijf als het goed is voor 3 dagen. Dit vind ik best wel lastig en dan denk ik soms ik blijf gewoon lekker thuis maar van deandere kant ik wil oo kwe lweer gaan werken. Had tot nu toe niet de verplichting om weer te beginnen om dat ik een soort uitzend werk doe. Nu ben ik heel benieuwd of jullie kinderen naar een kdv gaan of andere vorm van opvang en hoe dit bevalt. En hoe vaak gaan ze is 3 dagen neit veel???

Hoi Esther,

Mijn zoontje is 7 maanden en gaat maandag voor het eerst naar het kdv. Ik vind het ook vrezelijk spannend. Ben zo benieuwd hoe hij het vind en hoe het zal gaan. Mijn zoontje gaat straks 2 dagen naar het kdv en 1 dag naar opa en oma.
Zelf werk ik op een kdv, maar niet die waar mijn zoon heen gaat. Ik weet dus opzich hoe alles gaat op een kdv, maar is toch anders nu mijn eigen zoon erheen gaat. Ik vind 2 a 3 dagen het fijnste voor kinderen, bij 1 dag wennen ze soms moeilijker en kennen ze minder kinderen en 4 dagen vind ik veel. Bijna alle kinderen hebben het echt prima naar hun zin op het kdv en meestal wennen baby's snel hoor. Zeker als peutertje zie je dat ze het geweldig vinden (maar op deze leeftijd wennen ze vaak lastiger)
Veel succes met wennen en je moet er maar van uitgaan dat de leidsters het aangeven als je zoontje het niks vindt. Ik breng mijn zoon maandag ook met een knoop in mijn buik, maar hoop dat ik hem er snel met een goed gevoel heen breng.

Hoi,

Mijn zoontje gaat al sinds april naar het kinderdagverblijf, toen was hij 3 maanden. Het gaat heel erg goed. Hij gaat 20 uur in de week, en dat verdeeld over 3 dagen. Ik werk zelf ook op een kinderdagverblijf dus ik weet ook hoe het er aan toe gaat en wat ze de hele dag doen. Ik vond het ook erg spannend toen ik hem voor het eerst achter moest laten, maar ik had er een goed gevoel over. Ik kan me heel goed voorstellen dat je het moeilijk vindt, want je brengt je kind naar mensen die je helemaal niet kent. Maar de leidsters hebben zat ervaring met kinderen dus het komt allemaal wel goed. Het is vaak wel zo als kinderen iets ouder zijn , dat ze wat eenkennig kunnen zijn, maar dat kan ook nog komen bij een kind die er al van jongs af aan zit. Dus wie weet komt dat bij mijn zoon ook nog en dan is het moeilijk om weg te gaan als ze gaan huilen. Maar in de meeste gevallen is dat ook zo weer over als de ouders eenmaal weg zijn.

Veel succes,

groetjes
Jadeje

Mijn dochtertje gaat sinds Mei naar het KDV voor 2 dagen in de week en ze heeft het er erg naar haar zin.
De leidsters kennen je kindje al vrij snel hoor en hebben erg veel ervaring. Als ze een keer haar dagje niet heeft, doen ze er alles aan om het haar toch naar haar zin te maken. Ze lopen gerust de hele dag met haar op de arm rond als dat nodig is. Ik ben erg blij met mijn kdv en vind het absoluut geen probleem om haar daar heen te brengen. Daarnaast hebben ze er weer ander speelgoed, andere kindjes om naar te kijken e.d. Veel nieuwe uitdagingen!
Het zal in het begin even wennen zijn, maar het komt goed hoor! Je kindje 'los laten' is altijd een beetje zwaar in het begin.

bedankt voor jullie reacties.Het doet me goed en het zal denk ik voor allebei even lastig zijn maar daarna vooral leuk en practisch. ik voel me al niet meer zo schuldig

Hoi hoi,

ook ik vind het fijn om te lezen! Tijn gaat vanaf september 1 dag per week naar het kinderdagverblijf. De andere dag (de ene week, de andere week 2 dagen) gaat hij naar mijn ouders. Heb geen moeite om m bij mijn moeder achter te laten maar denk dat het kinderdagverblijf wel even iets anders voelt. Aan de andere kant heb ik er een heel goed gevoel over en lijkt het me ook heel goed voor Tijn. Denk dus inderdaad ook hier voor beide partijen even wennen.

groetjes Natasja

Hoi,

Ik denk dat je het vanzelf wel merkt mocht het niet goed gaan met je zoontje op het kdv. Dan kun je toch altijd nog ingrijpen? Wat ik begrijp om me heen gaat het meestal gewoon goed. Ik vind 3 dagen van huis zijn wel veel voor een kleintje. Mijn dochter en zoon gaan 2 dagen per week de deur uit en daar zijn ze al erg moe van. Voor mij persoonlijk ligt de max. dus op 2 dagen en is 3 dagen teveel. Maargoed dit is dus echt persoonlijk en kinderen zijn hierin ook verschillend. Bouwt hij de uren op of gaat hij in 1 keer 3 hele dagen?
gr.Ing

Hallootjes,

Mijn zoontje (vandaag precies 7 maanden) gaat al vanaf april naar de creche en dat gaat echt uitstekend. Hij heeft het er enorm naar z'n zin; vind de andere kindjes geweldig en 'trekt zich er echt aan op'. Hiermee bedoel ik dat hij bijvoorbeeld de andere kindjes brood ziet eten en dan zelf ook brood wil eten thuis.
Ik vind het zelf ook wel fijn om soms wat advies aan ze te vragen, en ze komen zelf soms ook met tips. Zo probeerde ik hem bijvoorbeeld een fruithap te geven thuis maar hield hij z'n mondje steeds stijf dicht. Vreemd genoeg bleek dat hij op het kdv smulde van zijn fruit en na overleg bleek dat ze daar een ander soort lepeltje gebruiken, en ja hoor, nadat ik dat lepeltje had gekocht deed meneer z'n mond thuis ook ineens wagenwijd open ;-)
Ja, ik kan echt niet anders zeggen dan dat ik er een heel goed gevoel over heb en eerlijk gezegd zelfs denk dat we Noah tekort zouden doen als ik bijv. fulltime thuis zou zijn en hij niet meer naar de creche zou hoeven.

Groetjes, 10e

Terug
Bovenaan