Ervaring kleine beetjes

<p>Mijn dochter van 6 maanden drinkt niet meer dan 100 cc per keer. Op advies van het cjg probeer ik nu 4 uur tussen de voedingen aan te houden, zodat ze meer gaat drinken. Echter helpt dit niet. Ze heeft vandaag een fles van 50, 100 en 75 op.</p><p>Heeft iemand hier ervaring mee? Ik combineer sindskort bv met pure goat kunstvoeding. Bv krijgt ze overdag afgekolft. In de nacht krijgt ze nog de borst.</p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p>

Mijn dochter deed dit ook. Maar wel iets meer. Tot een maand of 4/5 120 ml per keer en soms liet ze een bodempje staan. Daarna ging 150 wel. Maar sinds de vaste voeding vanaf 6 maanden, niet elke fles. En na 7/8 mnd ging een 180 fles als eerste op de ochtend wel. 
Ik heb al vrij vroeg de tips van het cb en de boekjes losgelaten en gewoon wat vaker gevoed. Meer tijd ertussen zorgde alleen maar voor meer huilen. Niet voor meer drinken. Zolang ze goed groeide en gelukkig was, voldoende plasluiers had, maakte het mij niet veel uit hoe vaak of veel ze wilde drinken. 
Oh ze dronk wel nog lang nachtvoedingen en tot 8 maanden een late avondfles. Daarna werd de nachtvoeding wel een kleintje van 60 ml. Maar die duurde tot 1,5 jaar. Op het laatst niet elke nacht meer maar wel vaak. 

Een van mijn zoontjes heeft tot een jaar max flesjes van 100ml afgekolfde BV gedronken. Ik heb me daar nooit zo druk om gemaakt en gewoon wat vaker een klein flesje gegeven.

Hier ook! Mijn dochter kreeg ruim een jaar bv en 3 dagen per week op het kdv de fles. Daar dronk ze zelden meer dan 90ml per keer. Het is een fijn meisje maar groeit gewoon goed. Ze drinkt nu voor het slapen gaan nog een fles en die maken we 120 maar gaat niet altijd op. 

Tja helaas hebben sommige kindjes dat gewoon. Ik snap ook nooit hoe kinderen van 2 maanden oud soms al flessen van 180 of 210 op kunnen, dat is zooooo veel voor zo'n maagje.

Mijn beide dochters waren behoorlijk groot bij geboorte (8-8.5 pond) maar we hebben ook lange tijd op 120cc gehangen. Pas rond de 3.5 a 4 maanden konden ze 150cc op. 180cc hebben ze wel eens gedronken maar niet heel vaak. 210cc nooit aan begonnen.

Ik werk in de kinderopvang en we hebben bijvoorbeeld nu ook een meisje van 9 maanden die nooit meer dan 100cc (bv) drinkt. Ze eet nu ook goed vast voedsel erbij natuurlijk, maar ook toen ze veel kleiner was, was 100cc de max. Maakte niet uit of dat elke 2.5 of 4 uur was. Toch heeft ze behoorlijk wat vetjes dus tja, het zegt niet alles. Blijkbaar gaat er niet meer in.

Zolang je kindje goed groeit zou ik me er nier te druk om maken. Lang niet alle kindjes drinken 150-180cc makkelijk weg. Ik heb wel eens berekend op basis van gewicht kind vs. gewicht volwassene dat 180cc flesvoeding in vergelijking staat met 2 liter (dacht ik) voor een volwassene. Dat drink jij toch ook niet elke 3 a 4 uur in 1 teug leeg? Haha!

Heel normaal hoor. 100 cc is normale maaginhoud voor een baby van 6 maanden. Ik zou zeker niet gaan rekken. Mijn dochter is ook bijna 6 maanden en afgekolfd krijgt ze 100 cc per keer.

Terug
Bovenaan