Ervaring krampjes/ Dr Browns fles

<p>Hallo,</p><p>Onze dochter (vandaag 18 dagen oud) is na vrijwel elke voeding erg onrustig. Denk hierbij aan overstrekken, huilen, trappelen, om zich heen slaan, etc. Aangezien dit steeds extremer werd heeft het CB ons doorverwezen naar de huisarts, zij dachten namelijk aan reflux. De huisarts heeft gister een maagzuurremmer voorgeschreven en hier zijn we gisteravond mee gestart. Dat is dus nog even afwachten of het werkt.</p><p>Nu heb ik zojuist een appje ontvangen van de jeugdverpleegkundige dat het er ook deels mee te maken kan hebben dat onze kleine meid teveel lucht mee hapt bij het geven van de fles. Ze doet er namelijk nooit langer dan 15 min over en smakt enorm aan de speen. We gebruiken nu Philips Avent flessen. Het CB raad ons aan de Dr Browns flessen te testen.</p><p> </p><p>Heeft iemand hier ervaring mee?</p>

Ik ben juist van Brown's naar Avent overgestapt. Voor ons werkte het dus niet en beviel Avent (de anti-colic versie) veel beter. Maar dit is zo verschillend per kind. Ik zou het gewoon uitproberen. Veel succes!

Wij zijn van Avent naar Difrax gegaan en toen naar Dr Brown. Sindsdien nauwelijks last van krampjes! Ik moest een keer uit nood een Difrax flesje gebruiken en ik merkte direct verschil, zoveel krampjes had m’n dochter ineens weer.
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar in mijn omgeving zit er heel veel kalk in het kraanwater en ik kreeg als tip van het CB om gekookt water of bijv Bar le Duc te gebruiken. Ook dat heeft geholpen, dus dat zou je eventueel ook kunnen proberen 

Ja onze dochter is nu 21 dagen en ze is een gulzige eter. Zij deed nog geen 5 minuten over een fles en wij hadden ook de avent flessen. Binnen een dag op aanraden van de kraamhulp overgestapt naar dr browns en dat maakte wel al verschil in hikken en krampjes maar nog steeds deed ze enorm snel over de fles. Toen gaan googlen en vonden een artikel die een prematuur speen aanraden voor gulzige baby's. Met die speen en de dr browns fles doet ze minstens 20 min over haar fles. Kost haar wel duidelijk meer moeite nu dus we moeten haar soms wakker houden tijdens het drinken maar wij merken wel verschil! 
Succes, hopelijk helpt het! Maar dan nog, krampjes horen er wel bij hoor. Hier heeft dochter nog steeds wel krampjes dus we gebruiken ook infacol en bakeren haar s nachts in met druk op haar buikje en dat helpt super. Het is echt zoeken naar wat werkt voor jou en je baby. 

Mijn dochter had ook enorm last van krampjes. Hele avonden hebben we met haar gelopen, almaar huilen en overstrekken. Gek werd ik ervan. Ik begon ook met een Avent fles, toen Difrax gekocht. Hielp niks. Ik geloofde nooit zo in dr Brown, maar toen toch maar één gekocht en ik merkte gelijk verschil. Krampjes had ze nog wel, maar ve minder. Dus ik zou t zeker proberen. Die €20 is het proberen waard. Het helpt ook als je de voeding met een lepel zachtjes roert ipv schudden met de fles. Zo zit er minder lucht in de voeding.
Toen mijn dochter 4-5 maanden oud was ben ik weer overgestapt op Avent. Dr Brown flessen lekken snel en ze drinken er veel langzamer uit, dus zodra de krampjes periode voorbij was ging ik gauw terug naar Avent. 
En s nachts heb ik altijd gewoon de Avent fles gegeven. In de nacht had ze toch geen last van krampjes en dat ging een stuk sneller haha

Ook wij zijn pas overgestapt naar Dr. Browns omdat ze heel onrustig was en veel overstrekken.
Hadden eerst Difrax, Avent en nu dus de Dr. Browns. Nou ik weet wel ik wil nooit meer anders!
Ze dronk nooit haar flessen leeg en het was altijd een gevecht.
Tegenwoordig gaan ze op en is het niet meer overstrekken etc.

Kan ook aan de grootte van de speen liggen die je hebt. Dat was bij ons ook zo.
Ik ben pas sinds kort over naar speen 2 van Dr. Browns omdat ze tot aan 10 weken bv heeft gekregen. Zuigreflex is dan harder dus kreeg ze ook te snel haar voeding binnen.
Wanneer je een te grote speen hebt komt het ook erg snel binnen.

Als het krampjes zijn:
-dr brown fles
-minder zure melk (wij zijn van nutrilon naar kruidvat merk gegaan)
- we hebben welgeteld 1 week krampjes meegemaakt en zijn toen meteen begonnen met Annique rooibosthee zonder cafeine.(natuurlijk product) en hebben NOOIT meer problemen gehad. Natuurlijk kookje hier direct je water mee. Maar de thee legt ook nog een bescherming tegen de luchtbelletjes. Dus dubbel prettig. Geen krijsbaby meer, kost geen drol en je kunt na 2,5 maand rustig gaan afbouwen. Onze kleine is er nu helemaal vanaf en nergens meer last van. 1zakje thee op een kan gekookt water, doe je hele dag flesjes mee. Water uitkoken op zn minst is al beter voor de kleintjes, en kost amper moeite. 
Maar t kan ook iets anders zijn natuurlijk, reflux zou ook nog veel andere symptomen hebben lijkt me, en die hoor ik niet. 
Tip: koop niet de kleinste dr brown fles, na een tijdje past daar de cc niet meer in wat je nodig hebt ? dus waarom onnodig geld verspillen haha. 
??

Terug
Bovenaan