Wat zijn jullie ervaring met inleiden?
Ik heb er een goede ervaring mee. Het gaf mij een stuk rust, omdat mijn buik al erg rommelde in de tijd ervoor. Ik heb een snelle bevalling gehad. Er zat 7 minuten tussen mijn eerste en de tweede kindje. Ik kreeg direct na mijn persweeen van mijn eerste, ook gelijk persweeen voor mijn tweede kindje. Erg fijn. Het vervelende vond ik wel dat ik last kreeg van weeenstormen. Gelukkig houden ze dit in het ziekenhuis goed in de gaten en zetten ze de pomp gelijk lager indien nodig. Je wordt goed in de gaten gehouden. Ik zou met een volgende zwangerschap ook zeker weer in het ziekenhuis willen bevallen.
Hoe was het bij jou gegaan?
Zoals hierboven beschreven vond ik het over het algemeen goed verlopen. Mijn eerste kindje is wel een stukje begeleidt met de vacuumpomp en ik heb zelf nog even aan de zuurstof gezeten, omdat ik blijkbaar verkeerd persde. Ik ging met 4 cm ontsluiting de bevalling in, dus mij verliep en vlot en snel.
Heb jij enigzins invloed op de datum?
Ik had goed contact met het verplegend personeel. Zij hebben in overleg met mij en vanuit hun advies een datum voorgesteld. Hiermee ben ik akkoord gegaan, omdat ik direct het belang ervan in zag om de kindjes eerder te halen. Ik ben ook ingeleid met 34,3 weken, omdat mijn meiden onvoldoende groeiden op het eind. Ook was de druk in de navelstreng van mijn jongste dochter verhoogd.
Zou ik nog tot komende weekend kunnen wachten met inleiden, ben dan wel 39 weken zwanger?
Hier heb ik geen ervaring mee. Maar volg je hart en er zal inderdaad een reden zijn waarom ze je het aanraden.