ervaring met acupunctuur tijdens de zwangerschap?

hoi allemaal,

Ik ben nu 18 weken zwanger en mag, wegens de zwangerschap, mijn allergiemedicijnen niet gebruiken.
Nu loop ik dis al 6 weken rond met een potdichte neus, erg vermoeiend en vervelend.
Komende woensdag ga ik naar een acupuncturist die me hopelijk kan helpen.

Nu hoorde ik laatst van iemand dat je geen acupunctuur mag tijdens de zwangerschapomdat dit de weeën kan opwekken. Daar zit iknatuurlijk niet op te wachten.

Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand hier meer over?

Groetjes witte tulp

Hoi witte tulp,

Ik ben met behulp van acupuntctuur zwanger geworden. Bewijzen kan ik het natuurlijk niet, maar als ik na 4 bezoekjes zwanger ben, terwijl ik er 4,5 jaar op heb moeten wachten..... Voor mij kunnen ze niet meer stuk.
Toen ik de laatste keer kwam vertellen dat ik hun hulp niet meer nodig had, vertelde ze dat ze juist wél  zwangere vrouwen behandelen. Dat het geen kwaad kon. Ook vertelde ze dat ze ook kunnen helpen bij een miskraam (om de miskraam op gang te brengen). Bij  zwangere vrouwen  prikken ze bepaalde punten niet aan, zodat er geen kans bestaat op een opgewekte miskraam. Dus ik denk dat je met een gerust hart een bezoekje kan brengen. Natuurlijk wel zeggen dat je zwanger bent!!!!

Groetjes, Kippie (31.6 weken zwanger)

Hoi,

Ik heb laatst een artikel gelezen waarin stond dat acupunctuur ook heel goed kan helpen bij de voorbereiding van een bevalling.
Ik wil dat deze keer gaan proberen, omdat bij mij de ontsluiting moeizaam gaat maar ik wel al vanaf 3 cm persweeën heb.
Dan gaan ze dmv acupunctuur proberen om je baarmoedermond wat weker te krijgen waardoor de ontsluiting beter vordert. En ze kunnen zelfs helpen om de baby beter ingedaald te krijgen.

Het lijkt me dat ze echt wel weten wat ze doen, als je ze natuurlijk wel verteld dat je zwanger bent. Ik hoop voor jou dat het echt gaat werken.

Groetjes,
Vanessa   32,3 van de vierde

hoi, ik ben juist naar de accupunctuur geweest voor zwangerschapsklachten en ben in totaal 7x geweest. mijn klachten waren niet helemaal weg maar het heeft wel geholpen tegen de misselijkheid. zij behandelde juist ook zwangere vrouwen. ik heb nu alleen nog een afspraak staan als ik over tijd ben zodat als de baby er nog niet is, zij de bevalling kan helpen opstarten. mijn verloskundigen staan er ook achter en sturen zelfs wel eens vrouwen naar haar door. succes ermee!! groetjes Lia

wauw, dat klinkt goed allemaal.

Nu ga ik er met een goed gevoel naar toe.
Ik hoop inderdaad dat het gaat werken want ik trek het niet om nog 5 maanden met verstopte neus rond te huppelen.

Groetjes Witte tulp

Terug
Bovenaan