Ervaring met Antibiotica en veel slapen??

Dag medemoeders,
Onze zoon heeft sinds zaterdagavond antibiotica omdat hij een ooronsteking had en een geirriteerde keel. HIj is nu 10 maanden en dit is zijn 1e kuur, maar nu moest het echt want het kind had echt pijn. Maar vandaag heeft hij enorm veel slaap, kan dit door de antibiotica komen? HIj heeft daarnaast ook veel minder trek in eten, drinken dus ik denk dat hij zich   niet helemaal lekker voelt. Als hij wakker is is hij wel vrolijk en ik let er wel op dat hij zo'n 3 plasluiers per dag heeft. Verder is hij koortsvrij.
Maar hoor graag jullie ervaringen.
Hij krijgt nu amoxilline, 3 keer daags 5 mililiter.

Grt
Debby
 
Hi,

onze zoon heeft al een paar keer amoxiciline gehad. Hij is nu weer bezig met een kuur. Kan niet zeggen dat hij meer slaapt door die anti biotica, ik denk eerder   dat het komt door het ziek zijn. 's nachts slaapt hij weer wat slechter en die schade haalt hij overdag in. Hij eet inderdaad wat slechter, maar dat doen wij ook als we ziek zijn. Daar hoef je je geen zorgen om te maken, geef gewoon wat vaker drinken, water, thee, roosvisee. Hij heeft nu geen koorts meer toch, maar ook tijdens koorts is veel drinken goed. En veel slapen is ook goed. Hou hem gewoon goed in de gaten, hij moet zich wel lekkerder gaan voelen, in de uren dat hij wakker is.

Beterschap,
lia

 
hoi Debby

Mijn 2 dochters hebben allebei al een aantal keer oorontsteking gehad, en ook amoxilline. Ze slapen dan inderdaad wel meer, maar ik denk dat dit komt door dat ze ziek zijn en koorts hebben.
Hou in ieder geval in de gaten dat je zoontje genoeg vocht binnenkrijgt.   Een paar dagen niet willen eten is niet erg, en als zijn keeltje pijn doet zal dit dan ook wel hieraan liggen. Maar drinken is wel heel belangrijk. Wat ik als tip kreeg was om de fles met een schepje minder poeder aan te maken, het is dan wat wateriger en valt niet zo zwaar, terwijl ze toch vocht binnenkrijgen. Eventueel een flesje extra of wat extra thee of diksap.
Mijn oudste dochter (ruim 2 jaar) heeft de laatste keer bijna een week niet willen eten, alleen maar melk drinken en soms wat fruit.
Zolang hij als hij wakker is maar op je reageert, genoeg vocht binnenkrijgt en niet opeens hele hoge koorts krijgt, hoef je je niet al te veel zorgen te maken.
Al maak je je natuurlijk alleen al zorgen omdat hij ziek is !

Beterschap en succes ermee !

groetjes
Melanie
 
hoi hoi
mijn dochter heeft astmatische bronchitis dus ja ze heeft al heel wat gehad en ook amoxiciline ik ben zelf verpleegster en weet van uit  me werk dat je door deze kuur slaperig kan zijn maar mede door het niet lekker voelen slapen ze gewoon meer en dat is prima want veel babys slapen zich beter klinkt raar maar is echt zo je moet gewoon veel drinken aanbieden en het eten komt wel weer gelukig zeg je zelf dat je kindje wel vrolijk is als hj wakker is nou dan komt het wel goed mijn meid is ondanks ze ziek is altijd vrolijk succes meid
 
Terug
Bovenaan