Ervaring met arabin pessarium

<p>Hoi allemaal,<br /><br />Bij mij is onlangs een arabin pessarium geplaatst, vanwege vergrote kans op vroeggeboort door een verkorte bmm. <br />Zijn er hier dames die hier ervaring mee hebben? Volgens mijn gyneacoloog mag ik gewoon alles bljiven doen, maar op internet lees ik andere verhalen..<br /><br />Groetjes </p>

Hoi Ladybird,
Ik hoop dat je deze reactie ziet. Ik heb ook sinds twee weken een arabin pessarium en zou graag ervaringen uitwisselen. Ben erg onzeker en het is voor mij ook nieuw deze methode. 
Ik heb het pessarium al met 15 weken gekregen omdat ik al twee vroeg geboortes heb gehad. Ik start volgende week ook met wekelijkse proluton prikken om alles rustiger te houden. Hoe ver ben jij?
Hoe bevalt het pessarium jou? Ik heb het idee dat ik meer voel in mijn onderbuik dan bij mijn andere zwangerschappen maar die zijn een hele tijd geleden dus vind het moeilijk te beoordelen. Ik doe wel echt rustig aan omdat ik met mijn vorige zwangerschap bij 20 weken alles normaal had en twee weken later met een bijna verstreken baarmoederhals en nood cerclage plat lag. Nu heb ik natuurlijk meteen het pessarium en hopen we dat het rustig blijft maar blijf het heel erg spannend vinden. 

Ik lig vaker, ik ga niet hele dagen op pad meer en ga vanaf 20 weken 50% werken en vanaf 30 weken stoppen en echt plat tot 34 weken. 
Zou fijn zijn om af en toe te kunnen praten met een lotgenoot!

Hoi Earlybird, 

Helaas heeft het pessarium bij niet gedaan waar we op hadden gehoopt. Ik ben vorige maand met 25 weken bevallen van een tweeling. 
Wat je schrijft over je onzerkheid herken ik wel.. Wat ik vooral lastig vond was dat ze na het plaatsen de bmm niet meer konden meten, dit was voor mij toch een soort graadmeter om te weten hoe het er voor stond. 

Ik zou je onzekerheden bespreken met je verloskundige / gyneacoloog. Wellicht dat je daardoor wat meer gerust gesteld kunt worden! 

Groetjes 

Hi ladybird,

wat heftig :-(. Mijn zoon is 10 jaar geleden met 29 weken geboren dus weet waar je nu in zit. Is niet niks. Ik zal duimen dat alles voorspoedig gaat met je tweeling.

Ik heb helaas ook pech. Ik kreeg necrose (soort van doorligplek) op de baarmoeder , ze hebben het pessarium er vanochtend uitgehaald. Vrijdag hoor ik wanneer ik een cerclage krijg. Zie ik best wel tegen op, maar het is niet anders. Hopelijk gaat dat goed en kan ik mijn meisje minstens tot 34 weken bij mij houden.
Bedankt voor je reactie! 
Gr Sara 

Hoi Sara, 

Helaas is onze zoon 17 dagen na de geboorte overleden, met onze dochter gaat het nu gelukkig naar de omstandigheden goed. 

Wat vervelend, hoe ben je hier achter gekomen? Weet je al wanneer je de cerclage krijgt? Moet je dan onder volledige narcose? Ik zal voor je duimen dat jullie meisje nog even blijft zitten! 

Groetjes 

Ah wat ontzettend verdrietig. Ik ga duimen voor jullie dat jullie dochter goed blijft gaan.
Je komt erachter doordat er een penetrante geur afgegeven wordt (sorry beetje onsmakelijk). De vrouw die hem plaatste herkende het meteen en zei, die moet eruit. 
Gisteren hebben ze naar mijn baarmoedermond gekeken en die was nog rood geïrriteerd van het pessarium, de lengte zag er wel goed uit en ook nog dicht. Dinsdag ga ik weer en dan meten ze de bmm met een echo en als het dan rustig eruit ziet dan mag ik woensdag voor de cerclage. Voordeel is dat als mijn bmm nog intact is dat hij hoog gezet kan worden en zo de kans van slagen goed is. 

Vind het wel heel spannend. Dinsdag spreek ik de anesthesist. Ik twijfel over narcose of ruggenprik. Ga mij door hem laten adviseren.
sterkte met jullie verlies en spannende tijd. Denk aan jullie!

Liefs 

Terug
Bovenaan