Ervaring met blender babyvoeding?

Wij willen een blender kopen, om fruit te pureren maar ook straks onze maaltijden klein te maken tot babymaaltijden. Wie er heeft er ervaring met deze apparaten?

Hee hoi,

Ik zou voor een staafmixer gaan! heb er ook 1 en werkt heel simpel. Het zijn in het begin maar zulke kleine beetjes bijvoorbeeld fruit dat je die volgens mij amper weer vind in een blender.

Groetjes Alberdien

Toen mijn man enkele jaren geleden thuiskwam met een keukenmachine heb ik hem heel vreems aangekeken. Dat hadden wij toch niet nodig????

Nu is het ongeveer het meest gebruikte apparaat in huis. En dan met name het onderdeel blender. Ik heb er nog geen babyvoeding mee gemaakt, maar wel pastasaus, gazpacho en andere soepen, pesto, smoothi's, milkshakes, ijs.

De staafmixer ligt heel erg sneu weg te kwijnen in een keukenkastje.

En fruithapjes maak je gewoon in een flinke hoeveelheid aan. Beetje sinaasappelsap erdoor en je hebt een heerlijke vitaminebom voor jezelf erbij.

fruithapjes en groentehappen in blender klaarmaken lukt alleen in hele grote hoeveelheden. Ik krijg het er nl heel erg lastig uit.
Later gewoon gaan pureren met staafmixer.
Wel wordt de blender hier vaak gebruikt voor andere dingen!

Ik gebruik inderdaad de blender en zeker niet die babyblender die op de markt is. Je kan daar alleen hele kleine porties mee maken dus voor jezelf kan je hem al niet gebruiken, weer zo'n groot apparaat erbij dus.
Voor mijn mannetje vast voedsel kreeg was ik erg van plan om niet met potjes te werken maar doe dat nu vaak. Het is handig, erg gezond door de uitgebalanseerde voedingswaarde en het idee dat als hij eenmaal vers gegeten heeft hij niet anders meer wil is bij ons totale onzin. Doe wat je zelf wil maar laat je niet gek maken door moeders die tegen elkaar opbotsen hoe vers en alles ze wel niet doen. Prima dat zij dat doen maar er komt zoveel op je af dat je je moet realiseren dat goed ook goed is. Dus alleen  als je er zelf zin in hebt: zeker doen en van genieten. ik wissel het af en hij doet het prima. het gaat ook maar om ene relatief korte periode dat het nodig is want met een jaar mogen ze eigenlijk zo'n beteje alles met de pot mee eten en bij ons gaat dat ook prima. Ik gebruik het nu alleen nog om sommige groente te verstoppen.
veel plezier

Terug
Bovenaan