ervaring met breastbottle?

heeft iemand ervaring met het gebruik van de zgn. breastbottle. Ik heb al zo veel dingen geprobeerd, maar onze dochter weigert de gewone fles. Op het cb vertelde ze mij over de breastbottle, die er uit ziet als een soort silliconenborst. Het ding kost alleen Eur. 30,--. Dat vindt ik nogal duur. Als ik zeker wist dat ze hier wel uit zou drinken, kocht ik hem meteen, maar alles waar ik tot nu toe mee aankwam, heeft ze nog geweigerd dus ik ben bang dat ze dat   ding ook niet wil.
Renate
 
hoi,

Wij hebben ons 3e kindje sinds 3 maanden en ik geef ook volledig bv.
Onze oudste dronk heel goed afgekolfde melk uit een flesje,
onze middelste die weigerde en heeft 10 mnd bv gehad.
Nu hebben we weer te maken met een flesweigeraartje...
Ik heb ook ergens op een site gelezen over dit hulpmiddel.

Moet eerlijk zeggen dat ik er niet zo in geloof; het is en blijft toch nep.
En dan vind ik 30 euro veel geld.
Hoe doe je dat dan straks met pap geven, lijkt me meer het opschuiven van het probleem.  

Vandaag heb ik de tip van Miep22 geprobeerd.
Namelijk, een groter gat gemaakt in de speen.
Ik heb ook een totaal andere gekocht, had eerst Avent, en nu difrax.
Met een wat groter gaatje dronk ons meisje warempel 80 cc achter elkaar!

De vlag hangt hier al bijna uit,
we gaan nu consequent doorzetten; iedere avond krijgt ze nu afgekolfde melk.

Heb jij dit al geprobeerd?

Ik wens je veel succes,
weet als geen ander hoe frustrerend het kan zijn...

groetjes Linda
 
Hallo Linda,
ik heb al van allerlei speentjes en flesjes geprobeerd, van avent, difrax, nutricia, kruitvat. Ik heb nu een bibi dental speen, die lijkt erg op haar fopspeen. Vandaag geprobeerd en ze heeft om 15.00 uur maar 40 cc gedronken en om 18.30 120 cc (dat duurde wel bijna 3 kwartier). Ik hoop dat ik na even een paar dagen doorzetten resultaat boek, maar ik ben alleen zo bang dat ze niet genoeg vocht binnen krijgt. Een groter gat in deze dental speen maken gaat niet, maar ik kan het eens met de andere soorten proberen. Weer een uitdaging voor morgen
Wat betreft die breastbottle heb je denk ik ook wel gelijk, het is en blijft nep, dus ik ga hem niet kopen.
groetjes Renate
 
hoi Renate,

Onze dochter heeft zojuist voor de 3e avond uit een flesje gedronken!
Nog geen grote hoeveelheden, ong. 80cc, en dat gaan we nu langzaam uitbreiden
tot een volledige voeding afgekolfde melk.

We hebben een speen van difrax, kersmodel maat M.
Ze drinkt ook uit de S, en daar hebben we met een naald extra gaatjes bij geprikt.
Maar de M is voor babies vanaf 3 maanden die krachtig zuigen.

Ik zou zeggen, proberen!
Tijdens het geven van de fles leg ik of mijn man haar plat voor me op een groot kussen, dus niet in de traditionele fles-geef-houding.
 ( als je begrijpt wat ik bedoel...  )

Ik snap goed dat je bezorgd bent of ze wel genoeg binnen krijgt, ik zou het gewoon aan blijven bieden.
Vermoeiend is  het, dat geknoei en het afhankelijk zijn...

Bij ons lijkt het te gaan werken, ik hoop bij jullie ook!

succes,

liefs, Linda
 
Hoi,

wij hebben de breastbottle even gebruikt. We hadden hem te leen van de verloskundige, maar hij is ons niet bevallen. Nu bleek dat er al een tweede gaatje in de speen geprikt was. Daardoor kwam de bv er te snel uit. Wij hebben heel lang met de haberman feeder van medela de bv gegeven. Tim wilde namelijk niet aan de borst drinken. Maar de gewone flesvoeding ging al snel via de gewonen avent flesjes.
Wat ik trouwens ook nadelig vond is dat de breastbottle eigenlijk heel breed is, dus eigenlijk zie je je kind niet als je hem de fles geeft!!!

groetjes Sherene
 
Hoi Linda,
ik heb je raad opgevolgd en de gaten in de speen wat groter gemaakt. Gisteren heeft ze 3 flesjes gehad; 120, 140 en 200 cc. De laatste heeft ze helemaal opgedronken en zelfs in 10 minuten, want ze had waarschijnlijk erge honger. De eerste 2 gingen wat moeizamer; ca. 3 kwartier.
Ik heb er ook een klein beetje roosvise bij in gedaan, wordt het lekker zoet van.
Vandaag is ze bij oma, dus ik ben benieuwd wat het wordt!
Langzaam aan gaat het steeds beter en ik blijf hopen dat ze over een tijdje gewoon zonder morren de fles accepteerd.
Veel succes met jou kindje en de fles

groetjes Renate
 
hoi Renate,

Wat fijn dat het nu eindelijk wat beter gaat!
Maar, vind je het wel verstandig om roosvicee erbij te doen?
Zo went je dochter onnodig aan zoetigheid!

Hier gaat het redelijk, gisteren heeft oma geprobeerd om een flesje te geven en dat is mislukt.
Straks gaan we het zelf weer proberen...

We geven niet op!

groetjes Linda
 
Hoi Linda,
we boeken steeds vooruitgang, eindenlijk! Ze drinkt steeds beter en meer uit het flesje. Gisteren heeft ze maar een klein beetje laten zitten, dus ik hoop van de problemen af te zijn.
De roosvisee is al niet meer nodig, dus die staat weer in de kast. Dit was alleen maar om te proberen, maar volgens mij maakt het haar nu toch niets uit of het er wel of niet in zit.

Hoe gaat het nu bij jou?

Groetjes Renate

 
Terug
Bovenaan