Ervaring met buisjes bij dreumes?

<p>Hoihoi!</p><p>Mijn zoontje heeft voor de 3e keer antibiotica gehad voor oorontsteking, maar heeft er zeker al 5 of 6 gehad. Nu lijkt hij keelontsteking te hebben.</p><p>Wanneer worden er buisjes geplaatst? En moet je zelf om een doorverwijzing vragen? Mijn huisarts zegt er zelf niks over, is afwachtend, maar mijn zoontje is er zó ziek van elke keer, zo zielig.</p><p>Maar zou wel willen weten of het plaatsen van buisjes echt nut heeft...</p>
 
Bij ons heb ik het gewoon aan gekaart bij de huisarts en om een verwijzing kno gevraagd. Dit omdat dochter vaak ziek was, veel oorontstekingen en zelfs daarvoor (toen ze 3 maanden was) in het ziekenhuis gelegen. Ook had ze er vaak koorts of verhoging van.
Bij onze dochter hebben ze buisjes geplaatst toen ze krap 1,5 was en toen ze 2 jaar en 3 maanden was (hierbij ook neus amandelen geknipt).
Het heeft haar erg geholpen, ze snurkt niet meer, nauwelijks meer benauwd/verkouden/oorontstekingen (groene brokken rotzooi kwamen soms gewoon uit haar oortje)
Ze kijken bij de kno hoe de oren en keel eruit zien, aan de hand daarvan kijken ze wat het beste is. Soms doen ze een gehoortest. Ze kijken ook naar spraakontwikkeling. Dan wordt gekeken of buisjes echt nodig zijn. Als dat nodig is krijg je alle info en instructie voor een ok afspraak.
Buisjes mag pas na 1 jaar (leeftijd) en neus-/keelamandalen doen ze het liefst vanaf 2 jaar als dat mogelijk is, ivm groei.
Hoop dat het een beetje je vraag beantwoord 
 
 
Terug
Bovenaan