Ervaring met de "witte jassen"

Mijn zoontje van 2 is woensdag gevallen op het KDV en zijn lip was kapot. Dit moest gehecht worden in het ziekenhuis. Heel traumatisch allemaal, maar sinds een paar dagen is hij niet meer zichzelf. Wordt gillend wakker, wil dan  niet meer slapen alleen bij ons met het licht aan. Hangt heel erg aan mij, als ik even weg loop is ie gelijk in paniek. Ik snap heel erg dat het een hele ervaring is voor die kleintjes, maar weet soms even niet wat ik er mee moet. Moet het slijten??? Moet ik hem die aandacht geven of negeren???
 
Bij ons is een bezoek aan doktoren helaas gesneden koek, dat gebeurt zo vaak. Maar ik merkte ook dat toen onze zoon 2jr was, hij steeds meer moeite had met die witte jassen. (ondanks dat hij er erg aan gewent is). ik ben hem gaan uitleggen wat er was gebeurt en ging gebeuren. En dat hielp een stuk.
Misschien helpt dat bij jou kindje ook, vertel hem nogmaals wat er was gebeurt en dat het niet erg is en als hij kan praten, laat hem vertellen wat er is gebeurt en wat ze hadden gedaan in het ziekenhuis. En dat het KDV kei leuk is en er wel eens een ongelukje kan gebeuren. Vertel dat mama zich ook wel eens stoot en dan pijn heeft en er even een dokter naar moet kijken. En vooral niet proberen te twijfelen aan jezelf en aan het verhaal dat je geeft en het helemaal niet erg is. Twijfel pikken kids makkelijk op.

Ik hoop dat het helpt, succes ermee.

 
Terug
Bovenaan