Ervaring met doorkomen kies

<p>Hallo allemaal!</p><p>Onze kleine man eet altijd erg goed. Al een weekje zag ik zijn eerste kiesje doorkomen. </p><p>Afgelopen woensdag had hij koorts, vuurrode wangen (terwijl er al een wit deel zichtbaar is?) sindsdien wil hij nauwelijks eten. Natuurlijk snap ik dat alles heel gevoelig is, vraag is dan eigenlijk ook;</p><p>Herkennen jullie dit ook? En hoe lang duurde het voordat jullie kleine weer ging eten?</p>
 
Herkenbaar! Bij onze kleine man niet echt rode wangen bij zijn kiezen (bij zijn tanden altijd gigantisch rood), maar wat betreft het eten merk ik het altijd goed! Normaal zijn broodkorsten of appel bijvoorbeeld geen probleem,  maar als hij last van zijn mond heeft last hij dit links liggen.
Hoe lang het duurt durf ik niet te zeggen, ik vind het hier meevallen hoeveel last hij ervan heeft. Hij is ook een onwijs goede eter, dus als hij iets niet wil, hoeft hij het van mij ook niet te eten.
 
Misschien dat er bij jou kindje ze alle 4 tegelijk door komen. Dan zal hij er wat langer last van hebben. Dat was hier ook het geval. Ik vond het nog wel meevallen, ze had soms een dag dat ze er echt last van had of bijvoorbeeld alleen in de avond als ze ging slapen. Geloof 2 keer een zetpil ervoor gegeven. 
 
Ik vraag me af hoe jullie dit kunnen zien? Ik mag van mijn dochter niet echt in haar mond kijken en als ik al iets zie, zie ik wel allerlei nieuwe tanden doorgekomen. Maar of het kiezen zijn weet ik echt niet? ??‍♀️
 
Wij maken dit momenteel ook door.. Al bijna 1,5wk uit haar doen en sinds maandag wilde ze ineens geen fruit en harde stukken eten etc.
Woensdag op donderdagnacht uit het niets krijsen, wilde niets, geen tutje of melk drinken. Uiteindelijk een paracetemol zetpul gegeven en na n tijdje werd ze rustiger. Toen wilde ze wel tutje en melk.
Donderdagmiddag ineens flinke koorts en veel pijn. Paracetemol zetpil werkte gelukkig weer goed. Vrijdag nog steeds koorts, maar al wel wat beter. Vandaag geen koorts meer en eten ging ook al beter.
We voelen 3 flinke bulten op haar tandvlees en zien ook al 2 witte punten, maar nog niet door. Nog even afzien en hopelijk is het - vooral voor haar - snel voorbij! 
 
Dank jullie! Het zou best kunnen zijn dat er meer doorkomen. Ik mag overigens ook maar heel af en toe kijken. ?
Ik merk dat wanneer hij zelf mag eten hij wel wil eten. (Wel minder dan normaal, maar oké) Als wij het geven wend hij zijn hoofd af. Vraag me nu af of het alleen de tandjes zijn of een fase van "zelf doen".? 
 
[quote quote=10377633]Vraag me nu af of het alleen de tandjes zijn of een fase van “zelf doen”.?[/quote]
Wij hadden dit ook, en bij ons bleek het het laatste te zijn. Dacht eerst ook de hele tijd dat het met nieuwe kiezen te maken had, maar overdag at hij wel alles. Na een week of twee strijd aan tafel hebben we hem zelf laten avondeten en was de strijd voorbij... ?. Hij is 14 maanden. 
 
Terug
Bovenaan