Ervaring met doppler?

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik speel een beetje vals door hier te posten, om dat ik nog niet zwanger ben.</p><p>Ik heb echter heel wat leed achter de rug met herhaalde miskramen en ik vroeg me nu af of er dames zijn die (pril) zwanger zijn en thuis zelf een doppler gebruiken om naar het hartje te luisteren? wat zijn jullie ervaringen?</p><p>Ik denk dat het voor mezelf een geruststelling kan / zou zijn als ik bij een nieuwe ZS eventjes naar het hartje kan luisteren bij ongerustheid, maar dan moet t natuurlijk wel betrouwbaar zijn (niet als in, dat ik het hartje niet hoor terwijl het er wel is? … ).</p><p>Of zou dit obsessief worden? Wat denken jullie?</p>

Ik heb een doppler van een vriendin te leen gekregen, maar hen hem pas gebruikt na de eerste echo, zodat ik zeker wist dat er ook echt leven was. En ze raden aan het niet meer dan 1x per week te gebruiken, omdat er toch niet helemaal bekend is in hoeverre en of het kwaad kan. 

De vraag is of je jezelf juist niet meer stress bezorgt dan nodig, want wat als je de hartslag niet kan vinden? Met goeie apparatuur van t zhuis duurde het soms wel ff voordat ze m vonden, moet je nagaan met een doppler. Maar als je denkt dat t juist fijn is.. ik zou t ook niet te vaak doen.

Echt niet doen! Voor de 12 of 14 weken doet de vk dit ook niet, omdat het schadelijk kan zijn. Daarbij hoor je het eerder vaak niet. Waarschijnlijk krijg je er alleen maar meer stress van

Heyy
Ik heb een thuis doppler. Ik heb het hartje voor het  eerst gevonden met 12 weken.  Heb wel even moeten zoeken maar uiteindelijk wel gevonden.
Nu ben ik 16 weken en kan hem zo vinden. 
Bij mijn zoontje ook.
Ik heb de angelsound.  Echt een heel fijn ding.
Ik krijg hierdoor meer rust als ik me soms even zorgen maak kan ik even snel luisteren ?

Zo herkenbaar jouw verhaal! 
Ik heb hier ook over getwijfeld, omdat ik zo bang was dat het weer mis zou gaan.
Uiteindelijk heb ik bedacht dat ik beter begeleiding kon zoeken om met de angsten om te gaan. Dat heeft me erg geholpen en de verloskundige in mijn woonplaats heeft een hartjes spreekuur 1x in de twee weken. (Voor alle andere zorg loop ik in het ZH) Maar er is echt een samenwerking mogelijk. 

De angst is niet weg, het hoort gewoon bij het rugzakje dat je met mee draagt. 
Ik denk dat je het zou kunnen overleggen met je huisarts of verloskundige. Die kunnen je dan tips geven. Ik heb zelf uiteindelijk niet voor de doppler gekozen omdat ik het idee had dat ik alleen maar angstiger zou worden. 

Terug
Bovenaan