Ervaring met een geplande keizersnee?

Hallo,

Ik ben vandaag 14 weken en 4 dagen zwanger van de tweede. Nu is bij de eerste de bevalling nogal dramatisch verlopen dus nu willen ze een geplande keizersnee doen bij mij.
Er is mij verteld door de gyn dat ik dan twee weken voor de uitgerekende datum een keizersnee krijg, maar dat gaat zó tegen mijn gevoel in! Het kindje heeft zich dan zelf nog niet aangedient en dan gaan zij het ''even'' halen!

Is er hier iemand die al eens een geplande keizersnee heeft gehad? Wat vond je ervan dat je kindje gehaald werd voordat het zichzelf aangedient had?

Liefs Wan

Hoi,

Ik krijg ook een geplande keizersnee, omdat de vorige bevalling dramatisch verlopen was en uiteindelijk niet had gekund. Mijn zoontje leefde toen al niet meer en daarom is toen alles op alles gezet om het zelf te baren. Zou beter zijn voor de verwerking. Ik heb er nu alleen nog een trauma bij: bevallen.

Bij mij willen ze het pas met 39 weken halen en ik wil juist met 37/38 weken, omdat mijn vorige het niet heeft gehaald. Toen was ik wel 42 weken zwanger, maar toch aangezien mijn kindje nu al weer dik 2,5 week voor ligt op zijn groei wil ik het liever eerder.

Ik kan mij jouw reactie wel voorstellen. Ik heb daar ook mee rondgelopen. Nu weet ik toevallig van iemand die op de verlosafdeling werkt dat zij het met 38 weken doen (is dus ander zkh dan waar ik loop) om twee redenen. Eentje is om de weeën voor te zijn en de tweede reden is om dat het kindje dan nog niet al te groot is en het de keizersnee dus niet kan vermoeilijken.

Ik zou wel aangeven wat je zorgen zijn en dat je het liever hebt met 40 weken. Hoe dan ook blijft het voor het kind een onverwachtse actie.

Sterkte ermee!

Groetjes, Marlise.

Als ik een geplande keizersnede krijg bij mijn volgende zou dat het enigste zijn wat mij niet zo lekker zit. Maar de gevolgen van nog een bevalling kunnen voor mij zodanig zijn dat ik totaal niet voor mijn kinderen meer kan zorgen. Nou dat weegt er dan wel weer tegen af. Dan ben ik toch liever een moeder die er ook kan zijn voor haar kinderen. Het mes snijd trouwens ook aan twee kanten, een bevalling schijnt voor een baby ook heel veel stress te zijn en het schijnt ook zeer te doen. Boven dien hebben bijna alle baby's na een gewone bevalling al een dag flinke koppijn. Nou dat lijkt me ook geen leuk begin. Bij een keizersnede hoeven ze niets te doen en worden ze zo rustig uit mamma gehaald. Daarna kan je kindje ook in meer rust wennen aan alles wat er op hem afkomt.
Probeer het gewoon positief te bekijken, je weet toch nooit waar je goed aan doet. Het gaat erom dat je je best doet voor je kind en de rest is altijd afwachten. Succes en laat het maar een beetje over je heen komen!

Groetjes Jemaima

hai wanda,
ik had ook op je andere topic gereageerd. Ik wist "pas" bij 37wkn definitief dat het een KS zou worden. Ben er 1 dag enorm rot van geweest (nooit thuis kunnen bevallen, geen huiselijke sfeer, etc), maar daarna is de knop omgegaan. Wat ik echt raar ben blijven vinden, is dat je de geboortedatum al een tijd van tevoren weet: je gaat op controle bij gyn, komt teurg met geboortedatum kindje...
De reden dat ze geplande KS eerder doen, is juist om te voorkomen dat bevalling spontaan op gang komt. Want dan heb je een spoedindicatie voor ks, dat plannen ze toch liever!
Veel succes bij het maken van je keuze, lees mijn reactie op je andere topic ook nog. Dan lees je dat KS geen horrorverhaal hoeft te zijn (zeker niet ivm je 1e bevalling, verre van soepel verlopen toch?!)
Mira

Bij onze eerste had ik een spoed ks. De 2e zou waarschijnlijk een geplande worden maar ik wist het pas zeker met 38 weken. Ging voor controle en kreeg te horen, kom morgen maar (!!).
Ik was/ben op zich heel blij dat de mogelijkheid er is want ik kreeg ze er dus niet gewoon uit.

Hoi Wan,
Ik heb ook een geplande keizersnede gehad ivm letterlijke dwarsligging van mijn beebje. Ik kreeg te horen dat de beste tijd om een kindje te halen bij 38weken en 5 dagen is (is onderzoek naar gedaan)  Dan zijn ze er helemaal klaar voor! Mijn kindje heeft een hele goede start gehad, ze had gelijk een abgar score van 9/10.
Maak je er maar niet te druk om!!
Heel vvel succes!
gr.Eveline

Ik had dan geen geplande keizersnee, maar een ingeleide bevalling. Dat is op zich ook niet natuurlijk want het kindje geeft het signaal dat de bevalling gaat beginnen maar ik was 41 weken en 5 dagen en die van mij gaf geen enkel teken dat ie er uberhaupt ooit uit wilde komen. Ik was het zodanig zat dat het mij niks meer uitmaakte hoe hij eruit kwam, als hij maar kwam.

Dit keer ligt baby in stuit en ik heb de gyn afgelopen donderdag verteld dat ik haar niet laat draaien, dus het word een keizersnee met 39 weken voor mij, tenzij ze zich nog draait. Ik vind het op zich niet erg, ik weet wat bevallen is, blij dat ik het eens meegemaakt heb maar ik ben er niet rouwig om dat het waarschijnlijk een keizersnee word. Misschien omdat ik niet weet hoe dat gaat en hoeveel pijn daarbij komt kijken, ik weet het niet maar ik ben blij als mijn meisje zich niet meer draait.

@mommy75,
Je zei dat je niet wist hoeveel pijn een keizersnede doet. Maak je er maar niet druk om. Tuurlijk, je hebt een wond waarmee je de 1e dagen niet heel erg veel kan. Maar de pijn valt te overzien. Nadat ik het ziekenhuis  had verlaten (na 3 dagen) heb ik geen pijnstillers meer genomen. Als het goed is krijg je in het ziekenhuis diclofenac, als je hier eenmaal een "spiegeltje"van hebt opgebouwd dan werken ze echt perfect!
Veel sterkte, plezier en succes alvast!
gr.Eveline

Terug
Bovenaan