ervaring met fietsvakantie?

Afgelopen jaar zijn we in Denemarken gaan fietsen.  Onze dochter  achterop bij mijn vriend en  onze zoon  met mij op de ouder-kind-tandem (en soms wisselde ze even van plaats). Vorig jaar zijn we totaal verregend, daarom willen we dit jaar iets meer kans op zon. Ik wil graag naar Frankrijk. De jongste is dan net 5 jaar, de oudste bijna 7. Beide zullen  ook zelf willen fietsen, ik denk weer ouder-kind-tandems (nu 2) of aanhangfietsjes. Heeft iemand ervaring met fietsen in Frankrijk of een ander zonnig land, niet al te ver weg, en twee kleine kinderen?
We zijn voor vervoer ernaartoe wel aangewezen op trein of (fiets)bus.
 
Hallo,

Toen wij nog met z'n 2'en waren zijn we vaak gaan fietsen. We hebben eens een hele mooie tocht langs de Loire gemaakt, daar worden ook heel vaak tochten georganiseerd. We hebben toen ook prachtig weer gehad, en er zijn redelijk wat fietspaden (ook wel prettig met kinderen). Kortom een heerlijke vakantie was dat.

succes.
 
Dank voor je reactie. De Loire kwam ik ook op internet veel tegen. Ben flink aan het snuffelen geslagen, met vergelijking van prijzen. Steeds kwam ik weer iets goedkopers tegen, want vakantie op campings blijft toch best prijzig, zeker als je gebruik wilt maken van extra's. Cycletours - fietsrelax - fietsfun - en nu een camping waar fietsfun gebruik van maakt, maar zelf goedkoper hetzelfde principe aanbiedt. In de Bourgogne (waar we dan met de trein naartoe kunnen) een camping gerunt door geëmigreerde Nederlanders. In een week fietsen langs 3 campings, met bagagevervoer en overnachten in een huurtent, daarna nog een week op eerste  camping in de huurtent. Scheelt zoveel gesjouw. Geloof dat de Bourgogne toch ook best aardig befietsbaar is, hopelijk ook fietspaden...? of rustige wegen. Ik heb nog niet geboekt, maar de kans is erg groot dat dit het wordt.
Wij hebben zelf een keer van Zuid-Frankrijk naar Nederland gefietst zonder kinderen, vrij kamperen (op landgoederen en boerderijen), maar die route was te heftig (stijle dalen en klimmen en ook stukken waar de auto's je van de sokken reden) en vrij kamperen ook te eng met kinderen. Maar alleen fietsbus heen en af en toe een camping scheelt zoveel in de kosten.  
Wat ga jij zelf doen dit jaar?
 
Hoi,

Dat klinkt erg goed, maar houd je er wel rekening mee dat je overal in Frankrijk drukke wegen hebt waarop je fietst. Ze   zijn daar jammer genoeg nog niet zo ver om overal fietspaden aan te leggen. Ik hoorde laatst nog een plek waar je schijnbaar schitterend kunt fietsen, in het hele zuiden onder de Camarque richting Spanje. Je schijnt daar langs de kust een prachtige fietsroute te hebben.

Wij hebben de fietsen even laten staan (althans voor de vakanties), de jongste is nog veels te klein daarvoor (15 mdn), maar we gaan wel heerlijk kamperen. Wij hebben een vouwwagen die zo makkelijk op te zetten is dat we er gewoon mee rond kunnen trekken, en wij zitten beiden in het onderwijs dus hebben 5 weken vakantie. We beginnen onze tour dan met een week in de drome (we rijden er dan wel in 2 dagen heen), daarna rijden we door naar Andorra voor een paar dagen, en dan eindigen we de tour in het noorden van Spanje (Catalonië) met eventueel nog een paar dagen Barcelona. Daarna gaan we in een paar dagen tijd terug naar huis. Wij zijn absoluut niet te types om lange tijd op 1 plek te blijven, en ik merk dat de oudste het ook geen probleem vindt. Als we een tijdje op een camping staan heeft ze wel vriendinnetjes en vindt ze het even niet leuk dat we weggaan, maar op de volgende camping heeft ze binnen 2 uur alweer nieuwe vriendinnen. We hebben er nu al zin in.

Veel succes met de voorbereidingen!
 
Terug
Bovenaan