Ervaring met fopspeen prematuur??

Hi Allemaal,
Ik ben een Juli mama maar omdat deze club nog niet bestaat wil ik jullie vragen of er iemand ervaring heeft met fopspenen voor premature baby's.
Onze kleine meid heeft namelijk erg veel last van krampjes. Op dit moment helpt pinken heel erg maar de krampjes houden wel uren aan.. Een grote speen is voor onze meid wel erg groot omdat ze met 37 weken is geboren en de speen spuugt ze dan ook uit..Nou vond ik op het internet speciale fopspenen voor premature baby's en ik vroeg me af of andere mama's hier ervaring mee hebben. Of heeft er iemand nog tips wat betreft de zuigbehoefte? Groetjes An86

Er word geadviseerd om niet voor 6 week een speen te geven, maar hier gebruiken we hem ook sinds week 2 ivm vele ondragelijke krampen.
hier de gele speen van difrax, Zat volgens mij in etos pakket / (fylisitas) Heb later een difrax 0+ speen gekocht maar deze is een stuk groter dus ws is die gele ook een prematuurspeen.
Hier dus positieve ervaring!
Ik zou zeggen volg je gevoel, das altijd het beste!!!
X

Ik heb voor mijn meisje (3 weken) de speen die aan beide kanten rond is, deze pakt ze goed. De speen met een ronde en een platte kan ze ook (nog) niet goed in haar mond houden, maar goed Tara is geen prematuurbaby. Ik heb 2 spenen bij de hema gekocht (Zaten in een doorzichtig doosje 0 tot 3 mnd. zit een ronde knop op, eentje met een eendje en eentje met een bloemetje erop) en ik heb er eentje van difrax gekocht, ook een ronde (je hebt ook vanaf 0mnd met een ronde en een platte kant)

Succes ermee!!!
Xxx

bedankt voor jullie reactie. ik had er inderdaad ook eentje van difrax. Gelijk maar geprobeerd maar ze spuugt hem uit...Ik denk dat we iedere dag maar even moeten oefenen ofzo.. Pakte jullie kleintjes in een keer de speen? Verder geef ik borstvoeding en dat doet ze erg goed..x

Ons mannetje heeft ook de (gele) ronde speen van Difrax uit de kadodoos, deze is voor -2 tot 2 maanden. Deze pakt hij goed (als hij zin heeft), maar heb al een maatje groter gekocht en ook meerdere met half platte vorm en die wil hij echt niet pakken! Inmiddels is hij bijna 2 maanden, maar als hij alleen nog maar die kleine speen wil, krijgt hij die gewoon hoor :) Hij moest er trouwens wel echt aan wennen in het begin, wilde hem eerst ook niet echt pakken.

Ik gebruik een combi-speen (is die gele van difrax), dat is bij bv beter dan een dental (met patte kant er op) zeiden zowel de vk als kraamhulp.
Ook ivm krampjes gebruiken we vanaf wk 2 een speen.
Op het cb zeiden ze ook dat het heel goed is, want baby's de bv krijgen hebben veel zuigbehoefte.

Merijn pakte de speen eerst ook niet goed, was even wennen. In het begin hield ik mijn hand er bij. Hij wou er wel op zuigen, maar liet hem ook snel weer vallen zeg maar. Nu gaat het iets beter. Soms moet ik nog om de 5 minuten de speen er weer in doen, maar soms zuigt hij er wel op tot hij in slaap valt of hem niet meer hoeft.

Die van difrax is van -2/+2 mnd, dus ook voor prematuur. Een maand groter is 0-6 mnd.

Succes iig!

Bedankt voor de reacties! Ik ben nu aan het oefenen met de speen van difrax -2/+2. Ze zuigt af en toe maar we blijven gewoon proberen :) En hopelijk wil ze er straks wel op zuigen als ze krampjes heeft.

ik zou gewoon blijven proberen. Het is wennen voor haar. Mijn eerste zoon was ook prematuur maar die kreeg het uiteindelijk wel voor elkaar.
Mijn zoon van juni '11 heeft een schisis (hazenlip) Dus kan geen enkele speen vasthouden. Maar wel enorm veel zuigbehoefte. Dus het speentje continu vasthouden of doekjes tegen aan leggen zodat hij hem niet direct uitpuft.

Terug
Bovenaan