Ervaring met geboorte Tens?

Geweldig goeie manier om 'zelf' iets te doen en te werken met het ongemak van de contracties.

Tens en in beweging blijven ..... DOEN.

Tine Oudshoorn, verloskundieg en consultant

haha wat toevallig. Ik dacht ik ga op het forum eens vragen of er ervaringen zijn met TENS! Ben er erg nieuwsgierig naar en natuurlijk, helpt t ook echt wat?
Hopelijk zijn er wat meer ervaringen?

Groetjes Bianca

Ik zit er inderdaad ook erg over te twijfelen (dus hier ook nog geen ervaring maar belangstelling). Alleen jammer dat je dan niet meer in bad of onder de douche mag....

hoi hoi,
ik heb zo'n Tens in huis voor hele andere klachten en die Tens kun je heel makkelijk zelf opplakken en weer afdoen dus douchen of in bad kan dus gewoon tussendoor.
Maar wat ik mij afvroeg is waar zet je die plakkers om een zo goed mogelijk effect te hebben?
Weet iemand dat?

groetjes Tamar

Hallo allemaal,

Ik ben vorig jaar bevallen met gebruik van geboorte tens.

Ik vond het erg prettig en heb ook het idee dat ik er wat aan heb gehad. Ik weet natuurlijk niet hoe het zou zijn geweest als ik het niet had gebruikt.

Mijn man heeft me er ook mee geholpen, hij zette het sterker en weer minder sterk (op de weeën zeg maar) Op een gegeven moment heb ik hem niet meer uitgezet en toen ik mocht gaan persen moest het eraf... nog grappig, want de verpleegkundige trok het eraf en kreeg een schok.

Ik heb geen gemakkelijke bevalling gehad met weeënstormen en allemaal best heftig, maar verder geen pijnbestrijding gehad (ze wilden toen het nog nét kon een ruggenprik doen omdat ik het niet meer trok, maar toen de anestesist wilde gaan prikken had ik al volledige ontsluiting, na nog een mega weeënstorm)

Overigens lag ik aan alle apparaten die er maar zijn,dus ik mocht zoiezo niet in bad...

Mocht ik weer zwanger zijn en moeten bevallen, zou ik het zeker weer gebruiken!

@ Tamar: De plakkers zitten op je rug, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet meer precies weet waar, maar ik denk dat dat wel te vinden is op internet.Overigens schijnt de 'normale' tens wel anders te werken als de geboortetens. dit kun je zoiezo nalezen op internet. geboortetens kun je geloof ik makkelijker regelen.

Succes allemaal! Houd er rekening mee dat als je het via je verzekering vergoed krijgt het even duurt voor je het hebt en ik moest een verzoek van mijn verloskundige hebben.

Terug
Bovenaan