ervaring met geplande keizersnee?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben vandaag 14 weken en 4 dagen zwanger van de tweede. Nu is bij de eerste de bevalling nogal dramatisch verlopen dus nu willen ze een geplande keizersnee doen bij mij.
Er is mij verteld door de gyn dat ik dan twee weken voor de uitgerekende datum een keizersnee krijg, maar dat gaat zó tegen mijn gevoel in! Het kindje heeft zich dan zelf nog niet aangedient en dan gaan zij het ''even'' halen!

Is er hier iemand die al eens een geplande keizersnee heeft gehad? Wat vond je ervan dat je kindje gehaald werd voordat het zichzelf aangedient had?

Liefs Wan

Hoi,

Mijn eerste was ook een geplande keizersnede vanwege een stuitligging. 10 dagen voor de uitgerekende datum is hij gehaald. Hij was helemaal goed en goed op gewicht. Hij was wel heel rustig,  alsof hij nog wel even binnen had willen blijven en dat had hij denk ik ook nog even kunnen doen (m'n  tweede zoontje was nl. een week ofzo overtijd). Dus dat ingrijpen in de natuur is wel een terechte constatering. Echter het is altijd een afweging om te komen tot een geplande keizersnede. Een geplande keizersnede doen ze het liefst als het nog allemaal rustig is. Het is verder voor het kind een hele luxe manier om ter wereld te komen, ik heb wel eens gelezen dat een reguliere bevalling voor een kind een soort "auto-ongeluk-ervaring" zou moeten zijn. Mijn zoontje had in ieder geval een heel mooi gaaf rond kopje.  Ander nadeel van deze inbreuk op de natuur is dat in mijn geval het wel even  duurde voordat de borstvoeding goed op gang kwam.

Ik heb het in ieder geval nooit als probleem ervaren.

Gr,
Maria

Ik hed ook een geplande keizersnede maar dan 8 dagen voor de datum i.v.m een stuitligging.Ik vond dit niet erg en als de dokters het niet verantwoord vinden doen ze het niet.Uiteindelijk braken mijn vliezen 10 dagen voor de geplande datum en is mijn zoontje dus eerder geboren maar dit vond wel heel leuk.Niet omdat hij zich zelf aandiende(goed een beetje)MAAR OMDAT IK DAN NIET HET HELE WEEKEND TEGEN DE KZ AANZAG.

Ik had een geplande ks 1 dag over tijd   vanwege stuitligging vanaf 28 weken al.

Ik was blij dat ik verlost werd, maar ja nu was ik ook 9 maand zwaar ziek en had ernstige bekkeninstabiliteit. :W

xxx Nienke

Ik heb 2 keizersnedes gehad: 1 spoed en 1 geplande en ben nu zwanger van nr. 3 en dit word ook weer een geplande keizersnede.
Nee, ik heb nooit moeite gehad met het feit dat mijn kind eerder werd gehaald. Met 38 weken zijn ze gewoon volgroeid en mogen ze ter wereld komen, so what dat het kind het nog niet zelf aangeeft?
Ik heb ook absoluut nooit last gehad van het mij in het begin minder moeder voelen van mijn kind, omdat ik het niet op de 'natuurlijke manier' heb afgemaakt. Het heeft 9 maanden in mijn buik gezeten, het moedergevoel was er toch wel. Trouwens de borstvoeding was bij mij met dag 1 al op gang, binnen 3 dagen was het gewoon goed op gang.

Sorry, maar ik heb er dus absoluut geen probelemen mee.
En het is zo relatief: ik ben gewoon blij dat ik vlot kinderen kan krijgen, sommigen doen er jaren over... Dus ik zie eigen het probleem niet zo: je baby komt gewoon iets eerder ter wereld en hoeft in ieder geval geen zware bevalling mee te maken!!

Maar dit is mijn gevoel...iedereen denkt er weer anders over.

Groetjes Renata.

Wat fijn dat er toch nog mensen gereageert hebben op mijn vraag.
Het geeft mij in ieder geval een rustiger gevoel.
Wat ik me nog wel afvraag; wanneer voelden jullie je weer goed na de keizersnee? En hoe was de pijn achteraf?
Hadden jullie ook langer kraamzorg omdat je een keizersnee was ondergaan?

Liefs wan

Hoi!

Ik hoor nog niet op dit forum, we zijn druk aan t werk voor een derde ;-).
Maar las hier even mee dus.

Ik heb bij de 1e een spoed ks gehad. De 2e een geplande en als er een derde mag komen dan wordt dit ook een geplande ks.
Ik heb er nooit geen problemen mee gehad en vond eerlijk gezegt het wel heel prettig dat de 2e niet zoals de 1e ter wereld kwam.

Grtz Mamaloe

Terug
Bovenaan