Ervaring met groente

Wie heeft er al ervaring met het geven van groente? Lukas vind het niet echt lekker (fruit wel). Ik maak het zelf maar heb nu toch ook maar potjes in huis gehaald.

Misschien ligt het ook wel aan het tijdstip. Ik geef hem om een uur of vier een fles van 180 cc en tussen zes en zeven een groentehapje. Misschien moet ik dit maar omkeren?

Annemieke

Hoi hoi

Ik geef Stef rond 18.00 zijn fruit/groente en daarna een iets kleinere fles dan normaal. Hij eet dan prima, komt denk ik ook omdat hij dan toch al honger heeft...haha

Ik maak de groentehapjes nog niet zelf...Wil ik gaan doen vanaf 6 maanden. Ik ben nu nog veel te bang dat ik het niet goed kan pureren... Stef is in het bijzonder erg dol op tuingroenten, en ik moet toegeven dat die (ja, ik proef alles eerst zelf...) ook we aardig smaakt. Misschien een idee om die eens te proberen???

Liefs Annet

Hoi Annem,

Groente smaakt inderdaad minder lekker dan fruit, dat vindt Hjerre ook haha. Toch eet hij na even doorbijten zijn groente met smaak op. Ik geef hem meestal rond zes uur zijn groentehapje. Vaak maak ik het zelf, maar er komen ook wel eens potjes aan te pas. Hjerre vindt bij ons de visrisotto van olvarit het lekkerste. , terwijl mijn man en ik niks van vis moeten hebben, hahaha.
Na zijn groentehapje, gaat hij spelen en rond een uur of zeven krijgt hij zijn fles. Ik denk inderdaad dat het bij Hjerre zo is dat hij zijn groente opeet omdat hij honger heeft en daarom geef ik hem na het groente eten zijn fles.

Groetjes Hanneke

hoi,

Onze zoon krijgt rond 18, 1830 ook zijn avondeten.
Dan zitten we met gezellig met zijn drieeen aan tafel.
Hij vindt bij ons zelfgemaakte spersiebonen en wortels lekker.
Uit een potje van 4 maanden eet hij meer op en vindt het lekker dan een 6 maanden potje.
Hij is nu 5, 5 maand, dus geef hem nu voorlopig een 4 maanden potje.

Succes! ... leuk he die gezichten als ze gaan eten.

groetjes kaat

Terug
Bovenaan