ervaring met inleiden?!

Hallo allemaal

Aanstaande maandag is het zover de inleiding gaat beginnen.
Ik had vorige week een halve vingertop ontsluiting, komende donderdag moet ik nog een keer naar de gyn.
Zijn er meiden die hier ervaring mee hebben, is een halve vingertop al wat of stelt het niets voor?!

Ben een beetje zenuwachtig omdat het bij de 1e zo lang geduurd heeft (25 uur en ruim 1 uur persen)...
Ben benieuwd naar de ervaringen!

Grtz!

Heb geen idee hoeveel een halve vingertop is...

Ik ben ingeleid met 1 cm ongeveer. Alles bijelkaar is het me allemaal erg meegevallen. Heb wel een weeenstorm gehad. Nadeel, je hebt amper tijd om bij te komen. Voordeel, bij mij ging alles snel en binnen 4 uur had ik 2 kids op de wereld gezet!!
Wat ik minder vond, de beweginsvrijheid. Ik had een infuus, een ctg naar binnen en nog een paar banden over mn buik.
Belangrijk is, is dat je naar je lichaam luistert. Mijn monitor gaf amper wat aan, terwijl ik echt mega weeen had. En de mensen in het ziekenhuis gingen uit van de monitor totdat ik heb gezegd dat ik het wel genoeg vond : )

Heb er geen negatief gevoel aan overgehouden!!!
Heel veel succes as maandag!!!!

Bij mijn eerste ben ik ook ingeleid en ook ik heb er geen vervelend gevoel aan overgehouden. Het enige moment dat ik even "bang" was, was toen ik duidelijk voelde dat ik moest persen terwijl ze bij het eerdere voelen pas twee cm ontsluiting hadden geconstateerd en ze me vertelde dat ik dus nog nooit persweeen kon hebben. Na nadrukkelijk verzoeken van me voelde ze toch maar weer en bleek dat ik een cm per kwartier ontsluiting had gehad en direct mocht gaan persen. Wat een opluchting! Over drie maanden moet ik weer gaan bevallen en eerlijk gezegd ben ik nu banger voor een normale bevalling. Tenslotte weet ik nu wat inleiden is, weet ik dat ik dat aankan en heb geen id hoe ik me ga houden bij een normale bevalling.
Sterkte, maar vooral, hopelijk, veel plezier bij het bevallen.

hey..

hier ook ervaring met inleiden..het viel mij wel mee, je weet van te voren wanneer het gaat beginnen enz. dat vond ik wel een voordeel. de dag zelf vond ik ook meevallen, als ze vinden dat de ontsluiting niet snel genoeg vordert zetten ze het infuus wat hoger. dus ze zullen je echt niet 2 dagen laten ploeteren.
wat teygetje zegt vond ik trouwens ook: je hebt weinig bewegingsvrijheid, vanwege alle toeters en bellen.. maar in het ziekenhuis waar ik bevallen ben (in heerenveen) stonden ze meteen voor me klaar als ik even wat anders wou (douchen of zo) dus zorg ervoor dat manlief weet wat je wil.. zodat hij eventueel op zn strepen kan gaan staan als dat jou even niet lukt.. en verder veel succes en plezier! je hebt er binnen een week een klein wondertje bij!

Van mijn 4 bevallingen zijn er 3 ingeleid waarvan daarvan weer 2 zijn geeindigd in een keizersnee.

Mijn ervaringen zijn dus niet zo best. De ene bevalling die ingeleid was waarvan het niet geeindigd was in een keizersnee was mijn kleine man niet eens 42 weken maar 38 of 39 dus dat was een grote fout van het ziekenhuis.

hoi
hier niet ingeleid maar wel twee keer weeenopwekkers omdat ik slecht ontsluit. ik zelf vond het verschrikkelijk, idd door te weining bewegingsvrijdheid maar ook omdat ze dat spul op een gegeven moment wel stop zetten m,aar het raast nog door je lichaam en dan moet je stoppen met persen terwijl je lichaam iets ander sil. ik hoop echt dat jji andere ervaring zult hebben. ieder lichaam is toch anders. sterkte ermee en onthoud in ieder geval dat je aan het einde van de rit je kleintje in je armen hebt.

Ik heb alleen gel gehad om de baarmoedermond week te maken. De volgende dag zouden ze dat nog een keer doen en daarna de vliezen breken en weeenopwekkers gebruiken. Dit was allemaal niet meer nodig omdat het diezelfde dag als een sneltrein ging. Om 17:00 begonnen de eerste lichte weeen en om 09:30 had ik 6 cm ontsluiting en verwachtte ze dat het nog zeker 4 uur zou duren, maar na een half uur had ik al volledige ontsluiting en mocht ik persen. Een half uurtje later had ik mijn dochter op mijn buik. Het kan dus ook heel snel gaan. Ik wil je ook adviseren om goed naar je lichaam te luisteren en geef duidelijk aan wat er gebeurt ook al zeggen hun dat het "volgens het boekje" niet kan. Bij mij hadden ze het ook niet verwacht dat het zo snel zou gaan en hebben me dus tot aan de bevalling erg alleen gelaten in het ziekenhuis (het personeel bedoel ik dan).

Terug
Bovenaan