Ervaring met katoenen luiers???

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,
Heeft er iemand van jullie ervaring met katoenen luiers van KaatjeKatoen?
Zo ja, hoe bevalt dit? is het makkelijk in gebruik? Scheelt het inderdaad in de kosten in vergelijking met wegwerpluiers?
Ik hoop van jullie te horen.

groetjes Jacqueline

Hoi,

Van Kaatje katoen heb ik nog nooit gehoord maar als jij voor katoenen luiers wil kiezen vind ik dat bijzonder knap.
In een periode waarin de meeste mensen kiezen voor het grote gemak.

Maar in hoeverre het kostenbesparend is???.

Hou er rekening mee dat je ook je wasmachine heb. en evt droogtrommel. stroom en water verbruik.
Het uitspoelen vand eluiers en de tijd die er extra in gaat zitten.

Je zult vaak en regelmatig moeten wassen.

Verder heb ik weleens gehoord dat juist doordat je ze wast katoenen luiers belastender zijn voor het milieu dan wegwerpluiers klinkt stom he weet ook niet meer waar ik het gehoord heb mar staat me iets van bij.

Juist omdat je luiers ws niet op 30 graden wast maar eerder op 60 en 90

Dus het is maar net wat je in je berekening meeneemt en welke soort wegwerpluiers je anders was gaan gebruiken. Eigen merk of merkluiers.
Ik koop de luiers meestal in de aanbieding en dan haal ik ook rustig een pak of tien desnoods toen ze nog kleiner was vast een maatje groter.
Ze zit nu in maat 4 dus en die zijn tot 18 kg of zo. H tzal nog wel even duren eer ze daar uit is.
Dus 6 pakken luiers op voorraad geen probleem.

Mocht je rekening willen houden met het milieu bij de etos hebben ze een hele milieuvriendelijke luier en doekjes lijn.

groetjes Karin

Nou misschien heb je hier allemaal wat aan.

Hoi,

Ik heb wel ervaring met katoenen luiers van bambinomio. Het bevalt mij erg goed. Mensen reageren wel verbaasd en denken dat je niet goed wijs bent, wie gaat nou vieze luiers wassen. Maar het bevalt mij erg goed en het is zeker kostenbesparend. Je gebruikt je wasmachine/droger wel meer natuurlijk, maar dit weegt niet op tegen de kosten om een wegwerpluier te maken en weer weg te gooien.  Dit kun je ook wel vinden op de website van bambino mio of kaatje katoen.  Ik heb in totaal ongeveer € 500 uitgegeven voor het complete pakket (vanaf geboorte tot zindelijkheid). Moet je maar eens uitrekenen wat wegwerpluiers kosten, € 10,00 per pak, dat is al bijna € 500 per jaar!! Je kind is met katoenen luiers veel eerder zindelijk. Wel een jaar of anderhalf jaar eerder dan een kind met wegwerpluiers. Ik ben blij dat ik voor katoenen luiers heb gekozen ondanks dat het meer werk. Mijn kind is veel eerder uit de luiers en deze luiers kun je ook weer gebruiken bij een (evt.) volgend kindje. Dat is pas kostenbesparend! Ik zou zeggen: weg met die wegwerpluiers en kies voor de katoenen.

Ons zoontje is nu 5 weken en ik gebruik sinds dat hij 2 weken is katoenen luiers. Ik wou vanaf de geboorte hier mee beginnen maar de vk wou graag dat zijn naveltje bloot lag dus heb ik elke keer wegwerp luiers verknipt.
Ik moet zeggen dat het wassen mij reuze meevalt en ik heb wel eens een nat kind maar dat had ik ook met de wergwerpluiers.
Ik heb deze luiers van kaatje katoen 2e hands gekocht voor 90 euro, van geboorte tot zinnelijk. Dus een echt koopje.

Ik heb de keus katoen gedaan omdat ik zelf ook in katoen groot ben geworden en een stuk eerder zinnelijk was dan de kinderen van tegenwoordig. Daarnaast valt mij nu al het verschil van afval op. Toen ik die 2 weken wegwerp gebruikte had ik elke week wel een vuilniszak vol, nu doe ik om de dag een was. Straks als hij wat ouder is kan ik ook minder gaan wassen.

Terug
Bovenaan