ervaring met kid sit achter de kinderwagen?

hoi hoi,
ik ben zwanger van de 2de en m'n dochter is 21 maanden als haar broertje er bij komt.
ik ben dus nu aan het kijken naar een duo wagen maar nu kwam ik ook de kid-sit tegen die met een adaptor ook achter de stokke wagen kan.
heeft iemand hier ervaring mee?
heb je zelf nog ruimte om te lopen of stoot je er tegen aan?
en is het wel handig als de kleine moe is want het is toch een soort van krukje waar ze op zit, niet echt een plekje om even te relaxen, denk ik.
wie weet meer, ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!!
alvast bedankt!

miranda
 
Hoi Miranda,

Wij hebben niet de kid-sit of de stokke wagen, maar ik kan je wel vertellen van onze ervaringen met het mee rijdstoeltje TWOO voor op het bugaboo. meerijdplankje. Ons zoontje was 2 jaar en 4 maanden toen onze tweede geboren werd (afgelopen oktober). We hadden al een bugaboo kinderwagen dus we hebben een tweedehands meerijdplankje gekocht via marktplaats en daar het TWOO stoeltje (te koop bij kleinedreumes.nl net als de kid-sit) nieuw bij gekocht. Toen hij het zag wilde hij er meteen al op zitten! Hij vindt het geweldig. Hij leunt als hij wat moe is met zijn armpjes op de achterkant van de kinderwagenbak. Als het koud is krijgt hij een extra dekentje over zijn handen. En als hij echt heel moe is wil hij liever op papa's nek (als die voorhanden is natuurlijk). Je moet wel een beetje wennen om er achter te lopen. Dat zal wel een beetje hetzelfde zijn als bij de stokke wagen. Je moet namelijk een beetje meer naar de zijkant van de wagen lopen, schuin er achter, in plaats van er direct achter. Ook is het zwaartepunt nu anders dus in het begin slinger je wat. Maar ik vind dat niet erg storend. Als ik de oudste zo wegbreng naar bijvoorbeeld het kinderdagverblijf (met de baby en een kruikje in de wagen) dan bind ik met een vetertouwtje wel het plankje met stoeltje omhoog als ik zonder hem weer wegga. Dan schop je niet zo tegen het stoeltje aan en hoeft het extra wieltje niet mee te rijden. Onze zoon was dus wel 7 maanden ouder dan jouw kindje zal zijn, maar als haar evenwicht gewoon goed is moet het geen probleem zijn. Eigenlijk werkt dit dus steeds heel goed. Als we echt uitgebreid gaan wandelen met als doel wandelen doen we de oudste in de rugdrager en koppelen we het meerijdplankje af.

Groetjes, Sara
 
Terug
Bovenaan