Ervaring met Kijkoperatie? En een kromming in de baarmoedermond?

Hallo,
Na een jaar proberen, toch maar door laten verwijzen naar het ziekenhuis in augustus.
Mijn man had super zaad (zo werd dat ook echt gezegd haha) maar bij mij groeiden mn eitjes niet en had ik te lange cyslussen tussen de 38 en 49 :(.
Begonnen met hormoontablten clomid 50. Daar reageer ik goed op. Dat was te zien op de uitgang echo's. Super fijn.
Nu wilde mijn gynaecoloog dat er toch een HSG werd gemaakt. Dit omdat ik in het verleden een eilerder ontsteking heb gehad en bang zijn voor verklevingen en kans op buitbaarmoederlijke zwangerschap.
2 weken geleden 1ste poging tot een HSG.
Ik had toen al vermeld dat ik een kromming in mn baarmoederhals had en dat ze mn spiraal er ook niet in kregen, dit hebben ze moeten doen onder narcose.
Nou ze wilde het toch proberen. Met een pijnstiller moest het toch lukken zonder te veel pijn.
Het lukte dus niet en de pijn was verschrikkelijk. Na 4 pogingen wilde ik niet meer.
Alternatief was om in mn volgende cyclus het onderzoek weer te doen maar dan wilde ze het plaatselijk verdoven. Na veel lezen en praten met mn man, wil ik niet voor deze procedure gaan. Een ander alternatief is een kijkoperatie onder volledige narcose.
As vrijdag heb ik een afspraak staan met mn gynaecoloog en zullen we te horen krijgen wat er gaat gebeuren en zullen ze me inplannen.
Misschien is het helemaal niet nodig en blijk ik volgende week zwanger te zijn. Zit nu op dag 22.
Maar heeft iemand ervaringen met een kijkoperatie of met een kromming in de baarmoedermond. Of een soort gelijk verhaal als de de mijne?
Zou het fijn vinden om met mensen te kunnen praten hierover. Het is toch moeilijk om met vrienden en familie te praten die niet in zo'n traject zitten.
Ik hoop op een reactie.
Liefs Mel.
 
Beste Mel,
Ik heb geen ervaring met een kijkoperatie maar wel met een hysteroscopie. Afgelopen Juli werd er bij een poliep in mijn baarmoeder ontdekt. Volgens mijn gynacoloog kon deze ingreep zonder verdoving maar ik zag hier zo tegenop dat ik gevraagd heb naar een alternatief, dat was in mijn geval een ruggenprik. Ik heb astma en omdat het een vrij “kleine” ingreep was had de arts liever geen narcose. Ik weet natuurlijk niet of in jou geval een ruggenprik een optie is maar als die optie er is zou ik het zeker overwegen! Ik mocht ervoor kiezen een roesje te krijgen omdat je toch een beetje ongemakkelijk is maar ik heb deze niet genomen.
ik duim voor je dat je zwanger bent! 
Liefs X
 
Terug
Bovenaan