quote: zwanger moedertje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-10-2008 07:39:24&apos

);
Graag zou ik nog even willen reageren op de reactie van belle. Ik snap dat er hier meiden zitten die al veel langer zitten wachten op een kindje. En sommige op de eerste. De reactie van belle vind ik een beetje te ver gaan om te zeggen dat ik op dit forum nog niet hoor!! We wachten nu al bijna 8 maanden. De eerste 3 was ik heel snel zwanger door, Mijn man en ik hebben een groot leeftijdsverschil wat ook mee kan spelen om voor de laatste keer zwanger te worden. Dus is het dan zo raar om te vragen of er medicatie is wat je daarin een steuntje kan geven? Voor je een reactie geeft vraag dan eerst eens de eventuele oorzaak.
Best zwanger moedertje,
Je voelt je aangevallen, dat is niet mijn bedoeling maar ik was er wel bang voor omdat het antwoordt niet is wat je hoopt. Ook met doktershulp, hoewel er veel mogelijk is, blijft zwanger worden een wonder. Je vroeg info, die heb ik je gegeven in de vorm van uitleg over het medisch circuit. En het is wat moekje ook zegt, elke maand is er een te veel voor het gevoel. Maar geloof me, de grootste frustratie voelde ik tussen de 1.5 en 2.5 jaar. En als ik het bij anderen lees dan zie je vrij vaak grote frustratie en wanhoop in deze periode van proberen.
De reden dat ik denk dat je hier nog niet thuis hoort (gelukkig denk ik, want zo leuk is het allemaal niet, weet ik uit jaren ervaring, ik ben bijna 4 jaar bezig geweest en gelukkig met resultaat) is dat je nog niet bij de HA of gyn bent geweest en er nog niet geconstateerd is of er iets mis is en je korter dan een jaar bezig bent (terwijl als er geen oorzaak gevonden wordt ze de kans dat je spontaan zwanger wordt zelfs op 2 jaar leggen!). Om je dan meteen al aan te melden vind ik wat voorbarig. Vragen stellen hoe alles werkt lijkt mij heel logisch; wanneer je naar de HA gaat, of je een normale cyclus hebt etc. Misschien is dat wel hetgeen je als eerste zou moeten doen, bespreken met je HA, die kan je gewoon al meer vertellen en misschien dat ie jou al wel doorstuurt maar je stelt de vraag hier en ja dan kan je een antwoordt verwachten waar je niet op had gehoopt maar wel realistisch is en met ervaring uit de praktijk is. En je info is dus erg beperkt om meteen over medicijnen te beginnen terwijl er nog helemaal niets bekent is (uit de info die ik bij jou lees). En dus vind ik dat ik je een realistisch en eerlijk antwoordt heb gegeven. En hopelijk wat inzicht heb gegeven in hoe de MM werkt.
Nogmaals is het niet mijn bedoeling om je te kwetsen of je kinderwens te niet te doen (want de wens voor een vierde kind kan net zo groot zijn).
Heel veel sterkte en ik hoop dat ik mijn standpunt wat heb kunnen verhelderen.
Groetjes Belle