Ervaring met medicijnen als zwanger worden niet lukt?

Hallo allemaal

Zoals jullie in mijn vorige topic hebben kunnen lezen. ZIjn we al 7 maanden bezig om onze wens voor een laatste kindje binnen ons gezin. Helaas wil dat dus niet lukken.. Terwijl de andere wel heel vlot waren. Nu heb ik ergens gelezen dat er medicatie is wat je een laatste zetje ivm zwanger worden kan geven. Iets van hormoon tabletten ofzo? Iemand hier ervaring mee? En kan je dat zo via de huisarts doen of moet je dan daarvoor naar de gyn.?

Liefs

Hoi Zwanger moedertje,

zelf heb ik jaren geschreven en meegelezen op dit forum. En zo nu en dan kijk ik nog eens even hoe het met alle andere meiden gaat bij wie het niet wil lukken.
In jouw geval moet me toch iets van het hart....je bent nog geen jaar bezig voor jullie volgend kindje en aangezien je nog niet in   de medische molen hebt gezeten denk ik eigenlijk niet dat je hier al thuis hoort.
Het is heel normaal dat je er een jaar over doet om zwanger te raken. Als je regelmatig ongesteld bent onderneemt een HA pas na een jaar actie om je door te sturen voor onderzoeken. Ben je onregelmatig (21 dagen dan weer 44 dan weer 38 dagen bv) dan is het verstandig naar je HA te gaan. Die medicijnen waar je het over hebt zijn dan ook voor mensen met een slechte eisprong en geloof me dat zijn geen prettige medicijnen die je er even bij slikt. En de behandelingen zijn ook wel iets zwaarder dan hoe jij ze nu voorstelt (zoals ik het proef uit je berichtje).

Ik wil je niet kwetsen of beledigen maar geniet van het geen je hebt en doe het rustig aan. Die MM doe je er echt niet zomaar even bij.  De meiden/ dames hier zijn vaak al langer dan 1 jaar bezig en kunnen   ze geen oorzaak vinden dan beginnen ze vaak pas na 2 (2,5 )jaar met (echt) behandelen (zoals in mijn geval).

Heel veel sterkte en ik hoop dat je spoedig zonder medische hulp zwanger mag worden van jullie vierde kindje.

Groetjes Belle

Graag zou ik nog even willen reageren op de reactie van belle. Ik snap dat er hier meiden zitten die al veel langer zitten wachten op een kindje. En sommige op de eerste. De reactie van belle vind ik een beetje te ver gaan om te zeggen dat ik op dit forum nog niet hoor!! We wachten nu al bijna 8 maanden. De eerste 3 was ik heel snel zwanger door, Mijn man en ik hebben een groot leeftijdsverschil wat ook mee kan spelen om voor de laatste keer zwanger te worden. Dus is het dan zo raar om te vragen of er medicatie is wat je daarin een steuntje kan geven? Voor je een reactie geeft vraag dan eerst eens de eventuele oorzaak.

hoi,

elke maand die je ongi wordt en dus niet zwanger is en blijft moeilijk en pijnlijk of je nu 1 maand bezig bent of 4 jaar , je hebt nu eenmaal dezelfde wens.

toch vind ik de reactie van belle NIEt te ver gaan en ben ik het wel met haar eens.

die medicatie is idd niet iets wat je "zo maar ff doet" daar komt heel wat bij kijken zowel lichamelijk als psygisch en is echt geen pretje en moet je ook niet zomaar willen .

idd een jaar is heel normaal en tja als het bij de ene dan langer duurt dan bij de ander??
dat kan altijd natuurlijk en snap best dat je je dan een beetje ongerust gaat maken
maar denk echt dat je niet zomaar naar de medicatie moet grijpen hoor en gelukkig krijg je deze ook niet zomaar want dat zou niet goed gaan
er zitten ook nog de nodige risico's aan verbonden en belle reageerde denk ik zo omdat ze weet wat de risico's en effecten kunnen zijn van deze medicatie.

nogmaal ik ben het dus met belle eens , maar wens je wel veel succes

groetjes moekje

quote: zwanger moedertje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-10-2008 07:39:24'));

Graag zou ik nog even willen reageren op de reactie van belle. Ik snap dat er hier meiden zitten die al veel langer zitten wachten op een kindje. En sommige op de eerste. De reactie van belle vind ik een beetje te ver gaan om te zeggen dat ik op dit forum nog niet hoor!! We wachten nu al bijna 8 maanden. De eerste 3 was ik heel snel zwanger door, Mijn man en ik hebben een groot leeftijdsverschil wat ook mee kan spelen om voor de laatste keer zwanger te worden. Dus is het dan zo raar om te vragen of er medicatie is wat je daarin een steuntje kan geven? Voor je een reactie geeft vraag dan eerst eens de eventuele oorzaak.

Best zwanger moedertje,

Je voelt je aangevallen, dat is niet mijn bedoeling maar ik was er wel bang voor omdat het antwoordt niet is wat je hoopt. Ook met doktershulp, hoewel er veel mogelijk is, blijft zwanger worden een wonder.  Je vroeg info, die heb ik je gegeven in de vorm van uitleg over het medisch circuit. En het is wat moekje ook zegt, elke maand is er een te veel voor het gevoel. Maar geloof me, de grootste frustratie voelde ik  tussen de 1.5 en 2.5 jaar. En als ik het bij anderen lees dan zie je vrij vaak grote frustratie en wanhoop  in deze periode van proberen.

De reden dat ik denk dat je hier nog niet thuis hoort (gelukkig denk ik, want zo leuk is het allemaal niet, weet ik uit jaren ervaring, ik ben bijna 4 jaar bezig geweest en gelukkig met resultaat) is dat je nog niet bij de HA of gyn bent geweest en er nog niet geconstateerd is of er iets mis is en je korter dan een jaar bezig bent (terwijl als er geen oorzaak gevonden wordt ze de kans dat je spontaan zwanger wordt zelfs op 2 jaar leggen!). Om je dan meteen al aan te melden vind ik wat voorbarig. Vragen stellen hoe alles werkt lijkt mij heel logisch; wanneer je naar de HA gaat, of je een normale  cyclus hebt  etc. Misschien is dat wel hetgeen je als eerste zou moeten doen, bespreken met je HA, die kan je gewoon al meer vertellen en misschien dat ie jou al wel doorstuurt maar je stelt de vraag hier en ja dan kan je een antwoordt verwachten waar je niet op had gehoopt maar wel realistisch is en met ervaring uit de praktijk is. En je info is dus erg beperkt om meteen over medicijnen te beginnen terwijl er nog helemaal niets bekent is (uit de info die ik bij jou lees). En dus vind ik dat ik je een realistisch en eerlijk antwoordt heb gegeven. En hopelijk wat inzicht heb gegeven in hoe de MM werkt.
Nogmaals is het niet mijn bedoeling om je te kwetsen of je kinderwens te niet te doen (want de wens voor een vierde kind kan net zo groot zijn).

Heel veel sterkte   en ik hoop dat ik mijn standpunt wat heb kunnen verhelderen.

Groetjes Belle

Hallo Meiden,

Ik ben zelf nu 11 rondes bezig voor een tweede kindjes,mijn zoontje kwam ook na de eerste maand gelijk al en ik ben nu 11 rondes bezig en ben al bij de ha geweest, bij ons ligt het aan mijn man die heeft de ziekte van chrohn en polippen in zijn darmen en een slechte zaad kwaliteit zoals de artsen het vermoeden,dinsdag kan ik bellen voor uitslag daarvan en ik snap daarom ook niet waarom er fel gereageert wordt tegenover elkaar, ik ken meerdere mensen die in de mmm zitten of hebben gezetten en idd de medicatie is geen pretje en tuurlijk is het allemaal heel ingrijpend je mag alleen toch best wel delen qwa gevoelens en   dingen die je ervan af weet hier op het forum daar is het voor.Ik denk ook niet dat je hier niet thuis moet voelen want iedereen is welkom toch.Ik ben zelf als de zaadkwaliteit zo slecht is wat ze verwachten doorgestuurd naar de gyn voor iui of icsi maar dat ligt volkomen aan de sperma kwaliteit bij mij mankeert namelijk niks.We zullen het zien.
ik heb de huisarts ook het een en ander gevraagt maar medicatie als clomid en andere hormonen kan echter alleen de gyn voorschijven en moet je idd eerst in de mmm zitten.

groetjes, NIce

Terug
Bovenaan