Ervaring met nutriton

Hoi meiden,

Mijn dochtertje van 12 weken krijgt 150ml water + 5 schepjes voeding per keer 5x per dag.

Afgelopen vrijdag ben ik begonnen met nutrilon forte voor hongerige baby's.
Mijn dochter heeft nu inderdaad geen honger meer na de fles, maar wel weer last van krampjes.

Als extra probleem heb ik nu ook dat na elke voeding de melk weer omhoog komt en dat ze uren na de voeding nog melk terug geeft.

Nu wil ik de voeding graag wat dikker maken zodat die minder snel omhoog komt, en misschien heb ik dan de forte niet meer nodig.

Hebben jullie ervaring met nutriton, en zijn jullie kindjes hierdoor ook langer verzadigd?

Oh ja ik gebruik de flessen en spenen van avent, welke speen moet ik gebruiken als ik de voeding dikker maak?

Groetjes,
Marjolein
 
Hoi Marjolein,

Ik zou dan zeker nutriton gaan proberen door de voeding heen. Wij hebben er goede ervaringen mee. Wij doen dit ook   door het flesje van ons dochtertje heen, met een heel goed succes. Ze spuugt echt een stuk minder. En doordat de voeding in het maagje blijft   heeft ze inderdaad langer een voldaan gevoel.
Zeker doen!

Groetjes van Elly
 
Hoi Marjolein,

Ik heb ook een dochter van 14 weken, en daar gebruik ik ook Nutriton voor, tegen het spugen.
Ik ben pas sinds een week weer terug op de Avent speen, daarvoor gebruikten we de Dodi papspeen, dit omdat dat dus voor onze dochter een goede speen was, waardoor ze minder deed spugen. ) het was wel eventjes uitzoeken hoor....'
Nu zijn we weer terug op de Avent, en nu gaat het wel goed, we hebben speen nummer 3 erop zitten, dit omdat dus de voeding dikker is door de Nutriton.
Ze gaan er trouwens niet voller van zitten, er zitten absoluut geen voedingswaardes in. Het is echt puur en alleen om de voeding te verdikken. Je moet ook dan eventjes zelf uitzoeken hoeveel schepjes je nodig hebt. Het aantal wat opd e verpaking staat is hier veel te veel. Wij gebruiken nu ongeveer 3 volle schepjes op een fles van 210 water, met 7 schepjes voeding.

Succes !!

groetjes, Arwen
 
Hallo,

onze zoon heeft ook een poos Nutriton gebruikt door de voeding. Dat ging een week goed, maar toen begon hij weer te spugen. Hij heeft nu Nutrilon AR. Dat gaat goed. Hij spuugt nog wel iets, maar niet meer met bogen.

Wij hadden eerst ook de Avent fles. Nu hebben we een difrax fles, met brede speen en dan een medium flessespeen erop. De Avent gaatjes waren te klein. Omdat onze zoon vrij lang over de fles doet, wilde die Avent spenen niet meer.

Ik heb hier nog 4 verpakkingen Nutriton staan, omdat het moeilijk verkrijgbaar was een poos. Ik had toen een beste voorraad ergens gehaald, maar heb er nu niets meer aan. Misschien heeft iemand er belang bij???

Groetjes Nienke
 
Hoi Arwen,

Ik heb net voor het eerst nutriton door de voeding van felina gedaan.
Ze krijgt 150ml water + 5 schepjes.
Ik heb zoals op de verpakking staat voor deze hoeveelheid voeding 3 schepjes nutriton gedaan.

De voeding was inderdaad erg dik en felina had moeite om de voeding uit de fles te krijgen, ze heeft er een half uur overgedaan en ik gebruik speen 3 van avent.

Bij de volgende voeding maar iets minder nutriton er door doen!!!!

Groetjes,
Marjolein
 
Hoi Marjolien,

haha, ja, dat is dus precies wat ik bedoelde, je moet echt zelf zoeken hoeveel je nodig hebt he. Ach erm.....hadden wij de eerste keer ook, de melk was er met geen mogelijkheid uit te krijgen. Ik heb er zelfs nog de Papspeen van Avent voro geprobeerd ( de 1-2-3), maar daar liep de melk op stand 1 al in straaltjes eruit, dus dat was ook niks.

Succes, groetjes, Arwen
 
quote: Arwen reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-06-2006 22:59:46'));

Hoi Marjolien,

haha, ja, dat is dus precies wat ik bedoelde, je moet echt zelf zoeken hoeveel je nodig hebt he. Ach erm.....hadden wij de eerste keer ook, de melk was er met geen mogelijkheid uit te krijgen. Ik heb er zelfs nog de Papspeen van Avent voro geprobeerd ( de 1-2-3), maar daar liep de melk op stand 1 al in straaltjes eruit, dus dat was ook niks.

Succes, groetjes, Arwen



Hoi,

Nu doe ik 1 schepje nutriton in de fles, dit gaat uitstekend!!!

groetjes,
Marjolein

 
Terug
Bovenaan