Ervaring met Nuvaring of Implanon?

Hoi,

Na bekomen te zijn van de bevalling en het helen komt de vraag welke anticonceptie. Nu wil ik niet meer elke dag de pil slikken. Ik ben bij m'n huisarts langsgeweest en na overleg ben ik de Nuvaring gaan gebruiken. Was voor mij geen succes; ik was 'm namelijk 'kwijt'. Gelukkig uiteindelijk er wel uitgekregen maar was erg pijnlijk.
Heeft iemand anders ook deze ervaring gehad?

Nu denk ik na over Implanon. Mits goed aangebracht door een arts moet dit een prima middel zijn. Heeft iemand misschien dit staafje al in haar arm laten brengen? Hoe was het? En hoe bevalt het?

Groetjes, Els

Hey

Ik heb echt gewoon net een uur geleden de mirena laten zetten.... Omdat dit het enige is wat ik kwa hormonen kan verdragen (zonder een kreng te worden) Ik heb er voorheen (voor dat ik zwanger werd) ook al 1 gehad, en toen was het echt niet tof... au!! Maar ik moet zeggen dat het net niet prettig was, maar niet heel erg vervelend vergeleken met de vorige keer, en nu heb ik er geen omkijken meer naar.

De nuvaring kon ik ook niet verdagen, ben m nooit echt kwijt geweest ofzo maar ik heb al hele verhalen over "ervaringen" van een vriendin gehoord (werkt bij organon) oa van een kerel die dat de day after om zijn edele lichaamsdeel vond en niet wist wat t was hahaha

En over de inplanon heb ik ook gehoord dat ie gaat dwalen? en dat de minder goed beschermd bent.. Ik heb het maar gehoord hoor dus meer weet ik er niet van.
Hopelijk heeft iemand daar ervaring mee, succes!!

Implanon is, mits goed gezet, een ontzettend betrouwbaar middel. Meestal wordt hij door een gynacoloog gezet omdat de huisartsen het niet aan durven. 9 van de 10 vrouwen worden ook niet meer ongesteld na het zetten. Ik zelf ga ook aan de implanon maar ik moet er mee wachten tot ik geen borstvoeding meer geef. Tot die tijd slik ik Cerazette, de enige pil die samen kan met borstvoeding. Omdat wij geen kind meer willen ga ik hierna aan de Implanon en daarna zal mijn man zijn leiding lam laten leggen :) Ook een voordeel van Implanon is dat je hem niet kunt vergeten.
Succes met het maken van een keuze.

Linda, moeder van Marissa 5 weken

Terug
Bovenaan