ervaring met osteopathie

A

Anoniem

Guest
Dag, dames

Ik ben heel erg benieuwd of er iemand ervaring heeft met osteopathie. Wij hebben voor onze kleine meid een afspraak gemaakt op 1 oktober a.s. en ik ben heel erg benieuwd of er meer mensen zijn die van osteopathie gebruik hebben gemaakt en of het geholpen heeft.

De bevalling van Daantje was niet geheel vlekkeloos verlopen. Ze is met een keizersnede gehaald omdat ze in een stuit lag. Helaas werkte haar hoofdje niet echt mee en hebben ze dus hard aan haar getrokken om haar uit mijn buik te krijgen. Gevolg: ons meisje krijgt al vanaf haar vijfde week fysiotherapie voor haar nek! We merken sinds een paar weken dat ze erg onrustig is en vooral niet wil slapen terwijl we wel duidelijk aan haar zien dat ze ontzettend moe is. Van 's-morgensvroeg half zeven tot 's-avonds een uurtje of elf, half twaalf zijn we met haar in de weer. Ze zal misschien een of twee uurtjes slapen, meer zal het niet zijn. Een tante van mij raadde ons osteopathie aan. We zijn erg benieuwd naar ervaringen van andere ouders!!!

Groetjes van Linda, moeder van Daantje (05-07-2007)

Hoi,
Ik heb geen ervaring met osteopatie voor baby's (maar wel goede verhalen over gehoord van vrienden!), maar kom voor mezelf al geregeld bij de osteopaat.
Dit, omdat mijn nek vaak scheef gaat staan waardoor ik hoofdpijn krijg.
Mijn ervaringen zijn alleen maar goed, het helpt gewoon echt!
En 'mijn' osteopaat kan me ook zo andere symptomen opnoemen die ik zelf nog niet eens genoemd had (gewoon vergeten of niet gedacht dat het belangrijk was).

hoi linda,

wij zijn met djaimy naar een osteophaat geweest, hij lag met verschonen zo stijf naar 1 kant en met het aantrekken van een truitje etc over zijn hoofd heen schreeuwde hij het uit en toen las ik hier iets van het kiss-syndroom dus een afspraak gemaakt. nu had hij hier geen last van maar wel van zijn achterhoofd. ze deed een behandeling van 3 kwartier de 1e keer en toen ze zei toen dit geeft niet gelijk veel verschil ongeveer 3 a 4 dagen echt verschil  dat zie je meestal na de 2e behandeling en idd hij had vrijdag de 1 e behandeling en tot dinsdag was meneer ontspannen en we moesten vrijdags weer terug voor de 2e behandeling en toen merkte ik echt verschil meneer keek weer vrolijk uit zijn ogen en vanaf die tijd slaapt hij s nachts door!! of het toeval is weet ik niet. hij heeft in totaal 3 behandelingen gehad en toen was het over. en het voordeel is dat de meeste ziekenfondsen ook tot 10 x geloof ik vergoeden het is wel prijzig maar het heeft bij ons echt wel gewerkt. ben blij dat ik er heen ben gegaan,

het is een beetje lang geworden maar ik hoop dat je er wat aan hebt

groetjes angela moeder van djaimy 1 juli 07

Ik ben ook met Lotte bij een osteopaat geweest omdat ze erg onrustig was en veel huilde. Ze trok ook erg krom met haar ruggetje. De ostepaat heeft 2 behandelingen gedaan, waarbij ze het heiligbeen en haar schedeltje behandeld heeft.

Al na de eerste behandeling  lag Lotte nauwelijks krom en na de tweede helemaal niet meer. Ook het huilen was een stuk minder en hadden we een vrolijke baby!

Groetjes, Marisa

Hoi,

Wij zijn met Mette nu 2 x naar een osteopaat geweest. Ze heeft erg veel last van haar darmen (obstipatie ed) en huilde de hele dag. De eerste osteopaat was nogal een vies mens en de behandeltafel lag onder de hondeharen. Mette is echter sinds haar bezoek aan haar wel beter gaan poepen. Afgelopen vrijdag is Mette naar een osteopaat in onze woonplaats geweest. Hij voelde blokkades en voorspelde na zijn behandeling 2 regeldagen. Hij had gelijk.....huilen, huilen, huilen. Maar de dagen erna leek ze rustiger en at ze beter. Morgen gaan we voor de 2e keer naar deze man. We hopen dat het helpt. Ik heb er al heel veel positieve verhalen over gehoord van mamma's.

x ing

Hoi,

Ik ben met mijn zoontje Cas nu drie keer naar de osteopaat geweest. Wat ik als tip wil meegeven is dat je wel even moet nagaan of de osteopaat is verbonden aan de NRO of NOF (zijn beroepsverenigen waar een osteopaat geregistreerd staat). Ik heb namelijk verhalen gehoord van mensen die naar een osteopaat zijn geweest die niet geregistreerd stond en ipv zachte technieken (wat bij een baby verplicht is) harde technieken toepaste (bv. kraken van de baby). Osteopathie valt nog onder de alternatieve geneeskunde en er kunnen dus niet goed opgeleide osteopaten  zich uitgeven als osteopaat. Ik weet dat een 'goede' osteopaat meestal een opleiding van zes jaar heeft gehad en als voorgeschiedenis fisiotherapeut of basisarts is, dus hier kun je ook naar vragen. Ook zijn meesta 2 a 3 behandelingen voldoende.
Verder ben ik zeer enthousiast. Cas is ook met de keizersnee geboren omdat hij een 'sterren kijker' was en vast zat, Heb dus lang op zijn hoofd geperst en toen hij geboren was had hij een enorme rode vlek op zijn hoofd. Hij was ondanks alle 'rust en regelmaat' een onrustig jongentje en nu gaat het veel beter met hem. Ik merk wel dat hij onrustig is na een behandeling, maar dit komt volgens mij vaker voor.

Veel succes en hopelijk doet het veel goeds voor je baby.

Hoi Linda,

Ook hier een goede ervaring met osteopathie. Mijn zoontje had een erge voorkeurshouding en afgeplat hoofdje. Op aanraden van de vk naar de osteopaat gegaan ipv fysiotherapie.
De voorkeurshouding is bijna verdwenen en het afgeplatte hoofdje zien wij alleen nog maar, omdat we weten waar we naar moeten kijken.
De osteopaat haalde bij mijn zoontje nog meer problemen naar boven, gewoon door naar hem te kijken.
Ik hoop dat jullie er ook zoveel baat bij hebben.

groetjes Saskia

Hoi Linda,

Wij zijn met onze dochter 3x naar de osteopaat geweest en hebben ondertussen een andere dochter. Na zo'n 7 weken ben ik overgestapt van BV naar FV, waarschijnlijk gaf ook o.a. dit nogal wat darmkrampen en pijnen, zo erg dat ze van 's ochtends 11.00 tot 's nachts 1.00 huilde, bijna aan 1 stuk door. Na dit zo'n 5 a 6 dagen te hebben gehad (gelukkig niet allemaal achter elkaar) kon je mij bij elkaar rapen, werd echt gek van het gehuil, probeerde van alles, lekker warm in badje, buikje masseren, niets hielp. Totdat we naar de osteopaat zijn geweest, ze bleek darmkrampen te hebben (overgestapt naar Nutrilon Omneo), nekwervels zaten vast (kwam doordat ik ruim 1 1/2 uur heb geperst, ze zat vast in het geboortekanaal) en daardoor was ook nog een schijfje van haar achterhoofdje wat verdraaid. Na 1x hadden we al bijna geen last meer van  gehuil en nu na 3x zijn we klaar met de "behandeling". Echt super, had dit niet verwacht, ben niet zo van  "het zweverige", maar ontzettend goed geholpen!
Succes!
groetjes,
xx Roos xx    

Terug
Bovenaan