Ervaring met overstappen naar een ander ziekenhuis???

A

Anoniem

Guest
Ik zit er over te denken om van ons 'streekziekenhuis' over te stappen naar het Erasmus in Rotterdam. Dit om verschillende redenen, waaronder het feit dat mijn huidige ziekenhuis feestdagen, vakanties, weekenden etc. gesloten is en dat het Erasmus maar 5 minuten van mijn werk vandaan is terwijl ik nu, als ik onder werktijd moet, bijna een uur moet rijden.

Heeft iemand ervaring met het overstappen naar een ander ziekenhuis?
Kan dat zo maar?
En gaan ze dan alle onderzoeken opnieuw doen (ik meen me te herinneren dat wel eens hier gelezen te hebben)?

Ik zou graag jullie ervaringen horen!
Liefs Astrid

Hoi Aslan,

Als het goed is kan je gewoon overstappen, wij hebben dat eind vorig jaar gedaan, nou viel dat nog wel onder de oude ziekenfondsverzekering. Maar als jou zorgverzekeraar een contract heeft met het Erasmus, moet je volgens mij gewoon kunnen overstappen. Wij zijn toen ook van een streekziekenhuis naar het UMC gegaan, omdat ze veel meer kennis op dit gebied hebben dan het andere ziekenhuis.
En de overstap ging heel soepel, vanuit het UMC hebben ze de gegevens opgevraagd bij het andere ziekenhuis, nadat wij daar toestemming schriftelijk voor hadden gegeven.

Gr. Alice
www.hetgrotewonder.web-log.nl

Hoi Aslan,
Ik loop momenteel bij twee ziekenhuizen de deuren plat. Bij het streekziekenhuis en bij het Erasmus. Dit is om medische redenen. Ik heb een tijdje enkel bij het streekziekenhuis eerst gelopen en werd toen doorverwezen naar het Erasmus. Ze hadden zo mijn gegevens van het andere ziekenhuis gekregen, maar dit wilde het Erasmus niet. Zij wilde mij zelf ook onderzoeken. Ik kreeg een formulier in mijn handen gestopt en kon gelijk 6 buisjes bloed afgeven. Ik kan je geen antwoord geven op de vraag of je zomaar kan overstappen naar het Erasmus, maar tegen mij hebben ze wel gezegd dat als het medisch niet meer noodzakelijk is ik weer enkel onder controle kom te staan bij het streekziekenhuis.
Ik heb dus in ieder geval de ervaring dat het Erasmus je ook onderzoekt.
Succes
Groetjes Safraan

Terug
Bovenaan