ervaring met persona????

Hoi Meiden

Ik wilde even wat aan jullie vragen .....
Wie heeft er ervaring met Persona .
Ik hoor jullie al denken ; dat is een anticonceptie middel hoor !!
Dat willen we niet meer .....
Klopt ...maar ik was laatst aan het werk bij een kraamvrouw ( vreemd he .. als je kraamverzorgster bent ihihhi)
En daar kwam het onderwerp natuurlijk ook aan bod.
Zij vertelde mij dat door het gebruik van persona zij precies kon zien wanneer zij vruchtbaar was en dus ook moest! vrijen voor een kindje ( zij heeft er nu 3kindjes).
Ook al haar vriendinnen schijnen het gebruikt te hebben en hebben een kindje .
Zij zei ook het   is duur 130 euro maar het werkt heeeeeeel duidelijk volgens haar .
Wie kent dit ook en wil mij hier meer van vertellen zit er toch over te denken om het aan te schaffen .....!
veel liefs happy woman

Hoi Happy woman,

Ik hoor hier eigenlijk niet thuis maar was een beetje aan het mee lezen tot ik je vraag las. Ik heb nooit persona gebruikt omdat ik het aan de dure kant vond maar mijn zus en nichtje hebben het allebei gebruikt. En dan niet bedoelt als anticonceptie middel maar inderdaad om de cyclus te volgen. Bij mijn nichtje heeft het gewerkt, zij is 2 jaar geleden bevallen van een tweeling en mijn zusje is vorig jaar bevallen van een 2 ling maar zij zijn dmv ivf verwekt. Dat ze beide een 2ling hebben gekregen is puur toeval en heeft niet te maken met Persona!! Ik wens je veel succes met persona, het is een behoorlijk bedrag maar het werkt wel!  

P.s. Ik ben ook kraamverzorgster, in welke regio werk jij??

groetjes Odette

Hoi!

Ik gebruik persona al eenjaar ongeveer.. het werkt prima maar je moet wel een vrij regelmatige cyclus hebben, liefst korter dan 35 dagen. Dat is bij mij een beetje het probleem. Dan heb je namelijk niet genoeg teststrips om je ovulatie aan te geven en dan blijft het dus alsnog een beetje gokken...

Groeten, Saar

Hoi hier een tip van mij,

Weet je wat je moet doen? Gewoon de stipjes kopen bij een drogist en dan heb je goedkopere ovulatie stripjes. Ze werken net als andere ovulatietesten als het eerste streepje donkerder is dan de laatste dan heb jij je ovulatie. Daar hoef je echt niet zo'n duur apparaat voor te kopen!! Ik heb de persona van een vriendin te leen en ik gebruik heb helemaal niet meer. Vanaf dat 11 begin ik met de tripjes en daarop kan ik mijn ovulatie goed in de gaten houden. De persona geeft inderdaad een tekentje van een eisprong aan en dat is alles. Je kunt heel goed alleen de stipjes gebruiken veel goedkoper!!

Succes.

Groetjes Bibi

Hoi Odette

Ik werkt sinds bijna 6 jaar in de regio noord holland   als kraamverzorgster en dan vooral in haarlem amsterdam amstelveen ... in die omstreken en jij ??????
groetjes happywoman

Hallo,

Ik gebruik de persona ook. Alleen de aanschaf is inderdaad prijzig. Ongeveer 85 euro. Daarna koop je per maand teststaafjes voor ongeveer 13,50 per maand. Ovulatietests van Clearbleu zijn ook prijzig dus dat maakt niet uit. Ik vind het een ideaal middel. Iedere maand zie je precies wanneer je ovulatie is en hoe lang je cyclus geduurd heeft. Bij mij blijkt de eisprong niet iedere maand rond de 14e te zitten maar ook wel eens rond de 17e. Ondanks de persona is het na 9 ronden nog niet raak... Maar we weten wel zeker wanneer we zwanger kunnen worden.

Succes Billy!

Hoi Happywoman,

Wat grappig, ik woon ook in die regio maar werk sinds ik mijn dochter heb niet meer in de kraamzorg, dat valt niet echt makkelijk te combineren, maar als men vraagt naar mijn beroep ben ik nog altijd vol trots kraamverzorgster!!!

Bij welk bureau werk jij???

groetjes Odette

halllo, ook ik hoor hier eigenlijk nog niet thuis (ben in ronde 5 voor de tweede..) maar las wat over persona en wil wel even reageren. Onze dochter is geboren terwijl ik de persona gebruikte, als anticonceptie toen nog... Het werkt met lampjes (rood is als je nu vrijt heb je kans zwanger te worden, groen is veilig) Nou het lampje was rood ( op dag 12, was toen heel regelmatig 28 dagen cyclus) toch gevreeen zonder voorbehoedsmiddel en er was ineens resultaat (eerder dan we een kinderwens hadden op dat moment, maar oooh zo gewenst!) inderdaad geeft hij ook etm een geel lampje aan wanneer je eisprong ongeveer is. Ik heb hem nu in de kast liggen, wacht deze maand af en dan ga ik hem weer eens oppoetsen... liefs mij

Terug
Bovenaan