Ervaring met placenta voor baarmoedermond

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Hoi,</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Met de 20 weken echo was te zien dat mijn placenta over de baarmoedermond ligt. Hierdoor is er nu met 26 weken een controle gedaan  om te kijken of deze verschoven is. Nu is de placenta behoorlijk groot en ligt die er zo voor dat de kans echt nihil is dat die nog gaat verschuiven. Vanaf nu dus ook onder controle bij het zh. Alle complicaties zijn uitgelegd. Nu heb ik nog geen bloedverlies gehad maar merk dat ik me toch zorgen maak. Kan dan ook weinig ervaringen vinden van vrouwen met een placenta praevia totalis waarbij geen complicaties of bloedverlies zijn geweest. Ik hoopte wat ervaringen te kunnen horen hier van andere…</p>

Ik persoonlijk heb geen ervaring maar een vriendin van mij heeft dit ook gehad. 
Bij haar geen gekke dingen gebeurt, placenta is zelfs uiteindelijk nog wel verschoven! Ze mocht natuurlijk bevallen maar dit lukte niet dus het is een keizersnede geworden.

Ik heb het ook gehad. Kwam er achter toen ik een echo kreeg omdat ik bloedverlies had. 2 weken later bij de 20 wekenecho was de placenta al wat verschoven en weer 2 weken later  lag ie er niet meer voor. Hopelijk geldt voor jou hetzelfde! 

Mijn placenta lag ook voor de uitgang.. en had er weinig vertrouwen in dat hij nog zou schuiven want dit deed hij week in week uit niet. Verdorie ook dat nog! Mag ik niet natuurlijk bevallen. Shit daar baalde ik van.  Maar uiteindelijk met 30 weken echo huppakee dusdanig omhoog getrokken dat de uitgang vrij was! Dus nog eventjes vertrouwen houden! Het hoeft nog niet vast te staan dat hij op die plek blijft zitten! Succes

Ik denk dat je vooral niet teveel op.internet en ervaringen moet leunen. Mensen delen eerder negatieve ervaringen en dat kan je mogelijk onnodig nog ongeruster maken. Als ik jou was zou ik de zorgen wij de arts, vk, gynaecoloog die je behandeld uiten. Hun kennen jou situatie en die is per vrouw anders. Ook als die van andere ook ervoor hebben gelegen is het mogelijk anders. Hun kennen de risico's die bij jou situaties passend zijn en weten ook of je je zorgen moet maken. Al is zorgen maken sowieso niet goed voor de kleine en het verandert uiteindelijk niks aan de situatie

Terug
Bovenaan