Ervaring met pretecho's?

Ik wil over een maandje een pretecho doen.
wat kan ik verwachten?
hoelang duurt zo'n pretecho
en kijken ze er rustig naar?
en ik ben er nog niet echt over uit wat voor echo ik wil, 3D echo wordt dat een leuke echo?

hebben jullie al een pretecho gedaan?
en hoe was dat

liefs Simone

Ligt er maar net aan wat je voorkeur heeft. Wil je al precies gaan zien hoe je kindje eruit komt te zien dan kun je 3D echo doen. Tik de zoekterm pretecho in op Google en je vindt wat je zoekt. Regio, bij welk bureau en wat de eventuele kosten zijn.
Ik heb met 16,5 week een geslachtsbepalende pretecho gedaan, zo leuk!!

Wij gaan met 26-27 weken een 3d pretecho doen. We hebben bij de oudste ook een pretecho gedaan, toen was de 20-weken echo nog niet standaard. Dat was een 2d omdat 3d net zo'n beetje kwam en schreeuwend duur was.

Een pretecho duurt zo'n drie kwartier en je krijgt alle tijd om rustig naar je kindje te kijken. Vaak krijg je een dvd met bewegende beelden mee of met foto's, ook nog wel afgedrukte foto's.

Ik heb bij me eerste een 3d pret-echo gedaan, dacht van 45 minuten, ze legt dan van alles uit, krijgt een boel fotootjes mee en een dvd'tje, je hebt veel verschillende pakketten die varieren van 40 tot 100 euro (en nog wel meer geld) dus je moet idd ff googelen wat je precies wilt.
Het is natuurlijk erg leuk om een kijkje te nemen en de foto's en dvd zijn een mooie herinnering.

Bij de eerste hebben wij ook een 3D echo laten maken. Erg bijzonder was dat. De eerste keer liet hij zich niet zo goed zien (steeds zijn arm voor zijn gezicht), waardoor het beeld volgens degene die de echo maakte niet zo goed was (wij vonden het toen al goed haha). We mochten toen de week daarna gratis nog een keertje terug komen. Hierdoor konden we dus nog een keertje extra naar binnen kijken haha. DVD van de gehele opname en veel foto's meegekregen. We hebben het toen in Houten laten doen. Aangezien we verhuisd zijn, is dat nu iets verder weg, maar we gaan het wel weer daar doen. Ik was toen overigens 27 weken. Rond die tijd schijn je voor een 3D echo het beste beeld te hebben aangezien eerder de baby nog best dun is. Bij 27 weken zie je dus beter hoe hij/zij echt eruit ziet. Wat wel grappig was tijdens die echo, was dat ik toen al zei: hij heeft mijn wipneus! En dat is dus ook zo, hij lijkt sowieso op mij. Als ik de 20 weken echo volgende week gehad heb, ga ik weer een afspraak maken voor een 3D echo.

Terug
Bovenaan