Ervaring met progesteron als weeën remmers

<p>Hi allemaal,</p><p>vorige week heb ik tijdens een zwangerschap van 15 weken een abdominale cerclage gekregen wegens een eerdere vroeggeboorte en helaas het overlijden van onze zoon na de bevalling. <br />Vanaf 16 weken is het de bedoeling dat ik ook progesteron vaginaal (lutinus) inneem, welke zou werken als mogelijke weeenremmer, tegen vroeggeboorte en in het geval van mogelijke mogelijke cervix insufficiëntie. Ik ben benieuwd of en welke ervaring jullie hiermee hebben en hebben jullie nog tips? Ik hoor het graag! <br />GR Roosje82</p>

Hoi hoi,
Ik ben vorig jaar mijn zoontje verloren tijdens een vroeggeboorte, ik was toen 24 weken zwanger. Ze konden hier geen oorzaak van vinden.
Ik ben nu 30weken zwanger en krijg vanaf 16 weken elke week proluton injecties. Bij mij werd er elke 2 weken een baarmoedermond meting gedaan in het AMC tot 24 weken. Nu nog elke week injectie bij de verloskundige tm 36 weken en tm 32 weken controle in het AMC. 
Het is en blijft spannend maar het gaat tot nu toe allemaal goed..
Groetjes, Angela 

Ook ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap vanaf 18 weken utrogestan tabletten moeten opsteken. Ik weet niet of het echt geholpen heeft, want je weet niet wat er zou gebeurd zijn als je ze niet had genomen,maar ik heb het toch volgehouden tot week 38. Als de gym nu zegt dat ik het opnieuw moet doen, doe ik dat direct...alles om een vroeggeboorte te vermijden.
Het enige nadeel van die tabletten is dat je daar een vieze witte afscheiding van krijgt

Bedankt dames ! Wel positieve berichten dus. Ja je weet natuurlijk nooit hoe het gegaan was zonder. Ik zou vanaf vandaag moeten beginnen met lutinus progesteron vaginaal. Kennen jullie deze ook? Volgens mij qua bestandsmiddelen hetzelfde als utrogestan. Grz

Dag dames,
ik ben erg benieuwd naar hoe het nu met jullie gaat. Ik moet over 3 weken ook beginnen met progestron maar dan de injectie vorm ivm eerdere vroeggeboorte met 20 weken. 
Graag hoor ik hoor het nu met jullie gaat.  
Groetjess

Terug
Bovenaan