Ervaring met Snuggles & Dreams?

<p>Heeft iemand ervaring met de slaapgidsen en/of consulten van Snuggles & Dreams? <br /><br />Mijn zoontje van 7 maanden slaapt heel slecht en het wordt steeds erger.. Zelf in slaap vallen lukt niet, alleen aan de borst of in wandelwagen/draagzak. In de nacht elk uur wakker en uren achter elkaar wakker.</p><p>Ik heb al van alles geprobeerd en boeken gekocht, maar niets werkt tot nu toe. <br /><br /></p><p>Nu wil ik dus de slaapgids van Snuggles & Dreams aanschaffen, maar dat is weer €45,- en ik vraag me af of het meerwaarde heeft ten opzichte van bijvoorbeeld het boek ‘Baby in een droomritme’. </p><p>Iemand? ?‍♀️</p>

Ik kan snuggles and  dreams echt aanraden en is anders ten opzichte van babys in een droomritme. Ik heb ze allebei en ik vind snuggles and dreams echt veel en veel praktischer en gebruikersvriendelijker.  Duidelijke instructies en herkenbare wat als situaties die goed worden uitgelegd. Ik vind het echt elke euro waard en ik heb beide dus ik kan het goed vergelijken 

Ook ik heb beide gehad. Droomritme werkte hier absoluut niet. Met Snuggles hebben wij meer resultaat geboekt.
Nog steeds hebben we een slechte slaper, verwacht geen wonderen. Wij zijn ontzettend consequent maar sommige baby's zijn gewoon minder goede slaper.
Wat we wel (dankzij de slaapgids 4 tm 8 maanden en een persoonlijk mailconsult) hebben bereikt is dat hij zijn dutjes in bed doet, zelf in slaap heeft leren vallen zonder speen en de nachten zo'n 7/10 keer doorslaapt. Best veel dus! 
We kwamen van alle dutjes in de wandelwagen ofwel buiten lopend ofwel schuddend in de woonkamer over de drempel naar de gang. Loslaten kon niet eens. Ik schudde soms wel 3 of 4 uur per dag. Toch wel een hoop bereikt dus.
Wat hier nog steeds niet lukt (na 6 maanden snuggles and dreams) is slaapcycli aan elkaar knopen tijdens de dutjes. Dus zijn twee dutjes overdag duren 3 kwartier en thats it. 
Sta dus stil bij de successen. Op Insta en bij haar reviews lees je 100% succesverhalen op alle fronten. Maar dat is niet altijd de realiteit. Al denk ik dat met wat je omschrijft je ook al content zult zijn bij kleine stapjes. ? ik hoop het met je mee. Slechte slapers zijn killing.

Hoi, hier een goede ervaring met snuggles and dreams. Met 4,5 maand gestart met slaaptraining om van de speen af te komen zodat we niet tientallen keer per nacht ons bed uit hoefden. Na 1,5 dag was hij gewend en heeft hij max 22 min gehuild met troosten tussendoor. Wat prikgeluk zegt, verwacht geen wonderen maar wel praktische tips. Ons zoontje slaapt overdag er goed maar het blijft wisselend qua wakker worden in de ochtend. Ik heb laatst nog een mail consult geboekt en toch weer wat fijne feedback gekregen om mee verder te gaan. Ik zal dus zeker met een slaapgids beginnen, geef het wat tijd. Veel succes!

Ik heb ook een slaapgids van Snuggles & Dreams maar ook van Slaaptips voor baby's. Beiden erg fijn, wijken wel iets af qua tijden van dutjes. 
Wat ik sowieso een aanrader vind is het volgen van slaapcoaches op Instagram. Daar krijg je veel gratis tips! Naast bovenstaande twee volg ik ook twee engelstalige die ik erg prettig vind, je vindt ze hier.

Succes!

Hey! Ik wilde alleen even zeggen dat het niet alleen in slaap vallen en alleen ad borst en draagzak eigenlijk heel normaal is, ook op deze leeftijd! Laat je dus niet onzeker maken met dingen als dat 'ze moeten dat leren' want dat is onzin. Ze leren het echt vanzelf, daar hoef jij niks voor te doen. Toegegeven, het is zwaar. :)
Over het vele wakker zijn, kan ik weinig vertellen, want ik ken je kindje en situatie niet. Hopelijk kan Snuggles & Dreams helpen, maat ik sta altijd heel kritisch tegenover slaapgidsen en coaches. 
Tip: luister eens naar de podcast 'radio mama', de aflevering over slapen met Melanie Visscher!
Je kunt het, mama en het komt allemaal echt wel goed!

Terug
Bovenaan