ervaring met spruw?

Hoi hoi,

vandaag is mijn zoontje (15 weken) naar de huisarts geweest en wat ikal dacht is waar hij heeft spruw in zijn mondje.
Maar ik heb nergens last van. Ik heb een er wat voor gehad: daktarin gel.
Wie heeft hier ervaring mee en wat voor ervaring?
Ben wat dingetjes vergeten te vragen, misschien weet iemand hier antwoord op.
Hoe lopen ze zoiets op? Zijn er homeopatische middelen tegen? Hoe moet ik het verder behandelen? Ik moet het 4 keer per dag bij hem in zijn mondje smeren en dan ook na het voeden op mijn tepels doen.
Moet ik met meer dingen rekening houden? Zoals hoe zit het met mijn afgekolfde melk moet ik die allemaal weggooien? Ik steriliseer alle spenen en kolf enzo is dat genoeg?
Als hij heeft gespuugd moet ik dan alles wassen wat daarmee in aanraking is geweest?
En nog een belangrijke vraag: kan mijn man er ook last van krijgen i.v.m. het vrijen?

Ik ben heel benieuwd naar jullie antwoorden, maar omdat ik niet kan wachten ga ik ook al vast verder zoeken op internet.

Liefs,

Hallo,

Spruw kan heel vervelend zijn voor mama en baby maar je hoeft er ook geen last van te hebben,voor je tepels dat is dan uit voorzorg want spruw op de tepels kan heel pijnlijk zijn.

Mijn kindje heeft het ook gehad,met de zalf was het heel snel weer weg.sruw is een schimmelinfectie en kan komen door bijvoorbeeld een vagina schimmelinfectie van jou in de zwangerschap,niks aan toe doen! is dat niet t geval kan het ook door voetschimmelkomen,is dat het dan kan je die was beter apart wassen,voetschimmel is pas dood bij 90graden.

Je kan evt nog met een schoon gaasje en wat afgekoeld gekookt water zijn mondje schoonmaken maar als de zalf werkt ook voldoende.

En vrijen met je man........hoef je voor de spruw niet te latenhopelijk heb je hier wat aan en is je kindje er snal vanaf.

groetjes ramona

een kindje kan door de bevalling al spruw meekrijgen van de moeder, het zit dan vaak al in het lichaam en komt eruit als ze wat vatbaarder zijn.
Mijn dochtertje kreeg het met 6 maanden toen ze ziek was en een hoestdrankje kreeg.
Ik kreeg ineens erge steken in mijn borsten tijdens het voeden  en kon het niet plaatsen, de arts constateerde spruw en ik kreeg ook die zelfde zalf.
Het was na een paar dagen over hoor bij mij en mijn dochtertje.
Waar je wel aan moet denken is dat het vrij besmettelijk is, denk dus aan schone bh's en zoogkompressen, als je dochter weleens borstvoeding uit de fles krijgt, kook hem dan geregeld uit, maak speelgoed en doekjes (evt speen)  die ze in haar mond stopt goed schoon.
denk dus gewoon goed aan hygiene en dan is het met een paar dagen wel weg hoor.
groetjes Martine

Terug
Bovenaan