Ervaring met stuitbevalling na voormalige keizersnede???

A

Anoniem

Guest
Hoi!

Ik heb deze vraag ook al op het bevallen-forum staan, maar het loopt niet echt storm daar. Eens kijken of het hier beter lukt!

Mijn vraag:

Ik ben zwanger van een tweeling en het kindje dat het laagst ligt, ligt
in stuit. De kleintjes hebben heel weinig ruimte inmiddels, dus de kans
is groot dat deze niet meer gaat draaien. Dat zou dus een
stuitbevalling worden.

Bij een stuit kijken ze naar een aantal dingen, bijvoorbeeld hoe groot
het kindje is, hoe het ligt, enz. Maar weet iemand ook of een
voormalige keizersnede ook wordt meegewogen in het besluit hoe de
bevalling zal gaan, en waar kijken ze dan naar? Weet iemand dit? En
zijn er misschien ervaringsverhalen?

Alvast bedankt!

Groetjes van Sisi.

Hoi,

Of ze je vorige keizersnede mee rekenen weet ik niet , maar via een echo kunnen ze niet zien hoe het met het litteken is in je baarmoeder. En er is een kleine kans dat dat litteken scheurt bij een volgende bevalling (kans is zeer klein , maar ik vind dat toch beangstigend). Ik zou dus gewoon alles bespreken met je gyn , vraag desnoods of je je een extra afspraak voor dit gesprek mag maken zodat hij wat meer tijd voor je heeft. Vraag desnoods ook of er een mogelijkheid is om ipv. een gewone bevalling te doen er weer een keizersnede gepland mag worden (als dat je voorkeur zou zijn). Mocht je om wat voor reden dan ook (zal wel niet , maar stel) ingeleid moeten worden en je doet wel een normale bevalling doe dit dan niet middels gel , maar door een infuus. Bij gel schijnen de weeën krachtiger te zijn en heftiger waardoor er meer kans bestaat op het scheuren van je litteken in je baarmoeder.

Groet Xanthe

Terug
Bovenaan