ervaring met vaccinaties turkije tijdens de zwangerschap???

Hallo meiden,

we willen eind juni met vakantie gaan naar turkije. nu moet je hier vaccinaties voor hebben: DTP en HepititusA.
Kan ik de vaccinaties wel nemen en wat zijn de risico's daarvan?? Ik ben nu bijna 10 weken zwanger...en we willen nog 1 keer lekker op vakantie gaan.
Wie is ook naar turkije geweest en heeft de vaccinaties gehad tijdens de zwangerschap??
HELP!!

liefs minou

Wij wilden vorig jaar naar Egypte op vakantie.

Maar we hebben het niet gedaan. We zijn uiteindelijk naar Duitsland op vakantie geweest (ook leuk)

Ik had voor ik zwanger was had ik al een havrix-spuit gehad. (deze beschermt tegen hepatitus a)

Maar ik heb aan de huisarts gevraagd of de tweede spuit kwaad kon en daar was geen informatie over bekend. Maar ze raadde toch af om de tweede spuit te nemen tijdens de zwangerschap.
Ik zou het gewoon even met je huisarts overleggen.

Groetjes,
Linda moeder van Rebecca 11 november 2005

PS: Ik kan me heel goed voorstellen dat je nog een keer echt op vakantie wil. Het lijkt mij ook heerlijk om lekker naar de zon te vliegen maar we hebben voor de zomer een huisje op de Veluwe gehuurd.

Haai,

Ben dit jaar drie weken naar Thailand op vakantie geweest, ik was toen 13/14/15 weken zwanger. Hiervoor heb ik ook twee vaccinaties gehad (weet heel even niet meer welke), maar was geen enkel probleem. Je mag tijdens je zwangerschap geen 'levende' virussen ingespoten krijgen, maar alle andere mag je wel. Zou gewoon even de GG&GD bellen. Zij weten precies wat je wel en niet mag tijdens je zwangerschap. En wat je uberhaubt nodig hebt....want volgens mij heb je voor Turkije helemaal niets nodig.

Zou gewoon lekker op vakantie gaan. Zeker naar Turkije is het volgens mij geen enkel probleem. Ik heb zelf heerlijk genoten van drie weken rondtrekken in Thailand (en ik denk dat veel mensen mij dat toch hadden afgeraden als ik het van te voren zou hebben gevraagd).

Even voor de zekerheid navragen en dan lekker op vakantie!

Hallo,

Mama3007, ik ben vorig jaar op vakantie geweest naar turkije, en ze raden wel aan om inentingen te halen hoor!!
Ik weet alleen niet hoe het precies zit als je zwanger bent.
Ik weet wel dat ze er naar vragen of je zwanger bent.
Zou het gewoon ff na vragen!!

Groetjes Esther  en Baby Puk

Hallo,

Mama3007, ik ben vorig jaar op vakantie geweest naar turkije, en ze raden wel aan om inentingen te halen hoor!!
Ik weet alleen niet hoe het precies zit als je zwanger bent.
Ik weet wel dat ze er naar vragen of je zwanger bent.
Zou het gewoon ff na vragen!!

Groetjes Esther  en Baby Puk

Ik ben al 2x naar Turkije geweest en heb daar geen inentingen voor gehaald.
Zeker als je gewoon naar de toeristenplaatsen gaat en goed oplet met wat je eet
(geen softijs, geen water uit de kraan, geen geschilde vruchten, goed   doorgebakken  warm vlees) dan is het volgens mij ook niet nodig. Informeer anders even bij de GGD. Op hun website staat ook per land wat voor inenting ze aanraden en waar je verder qua hygiene op moet letten.

Kijk anders ook even bij www.vakantiereiswijzer.nl Daar staan hotels op per land en streek en dan kan je ook kijken wat de beoordelingen zijn over het hotel en het eten.

Alvast een fijne vakantie.

Terug
Bovenaan